Nakon sjajnih koncerata Chelseae Wolfe i Punčki, Ciklus Furioza priprema pravu poslasticu za ljubitelje elektroničke glazbe 25. kolovoza na jedinstvenoj lokaciji nekadašnje lansirne rampe Torpedo. Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, točnije njen programski pravac Kuhinja, udružila je snage s Klubom Crkva i AD Bookings za ovogodišnji Torpedo One party. Line-up audiovizualnog stagea Ciklusa Furioza predvode ruska DJ-ica Inga Mauer i – enigmatična/i Rrose.

Američki producent s londonskom adresom Seth Horvitz, nekoć znan pod aliasom Sutekh, projekt Rrose započeo je 2011. godine EP-jevima za utjecajnu etiketu Sandwell District. Ubrzo osniva i vlastiti label Eaux te nastavlja nizati intrigantna izdanja koja pomiču granice između eksperimentalne glazbe i techna. Rrose nije trebalo dugo da stekne kultni status u underground techno krugovima ponajprije zahvaljujući sjajnim setovima, no pažnju plijeni i njegov pristup nastupu uživo kojim nastoji izazvati rodne stereotipe u elektroničkoj glazbi. Uoči premijernog nastupa Rrose u Hrvatskoj u sklopu Ciklusa Furioza, donosimo kratki razgovor o ženama u elektroničkoj glazbi, live nastupima i drugim zanimljivim temama.

Rodna nejednakost

Rado koristite prilike da istaknete relevantne žene autorice u elektroničkoj glazbi, nerijetko nastupate na događajima poput Pride partyja… Koliko vam je važno ohrabrivati žene u glazbi i podupirati queer zajednice?

– Mislim da je vrlo bitno prepoznati rodnu nejednakost koja postoji u svijetu elektroničke glazbe i poduzeti napore da se taj disparitet poremeti i preispita. Ja biram tome pristupiti kreativnim sredstvima i suptilnim izborima teksta i slike, imidža. Moj pristup se više sastoji od otvaranja dijaloga i ukazivanja na anomalije negoli od propisivanja pravila. Imam sreće što me često pozivaju na evente koji naginju queer publici i svakako se nadam da moja prisutnost na njima unosi nešto queer u širu elektroničku glazbenu zajednicu – i obrnuto.

Rrose

Prošle ste godine surađivali s Paulom Temple, SØS Gunver Ryberg i Aïshom Devi na drugom izdanju Decon/Recona. Što vas je privuklo projektu i kako bi opisali iskustvo, s obzirom na neuobičajeni pristup suradnji koji taj projekt njeguje?

– Projektu me privukao upravo taj nekonvencionalni pristup. Decon/Recon je nastao prema ideji Paule Temple, vrlo svjesne pojedinke i nekoga za koga imam ogromno poštovanje, tako da mi je bila čast i užitak sudjelovati u tom projektu. Za one koji nisu upoznati, ideja je da su svima četirima suradnicama pripisane jednake zasluge, i da je izvorni materijal međusobno dijeljen. Mislim da pridajemo previše važnosti »vlasništvu« u umjetnosti, koje vrlo lako može poslužiti kao sredstvo hranjenja i osnaživanja kapitalističke ideologije. Ako želite znati više, posjetite noisemanifesto.com.

Umjetnički aliasi

Postoji negodovanje oko muškaraca producenata elektroničke glazbe koji koriste feminina imena kao umjetničke aliase, budući da preuzimaju samo žensko ime bez da moraju prolaziti kroz cijelo iskustvo bivanja ženom producenticom u području kojim dominiraju muškarci. Imate li ikada sumnje oko nastupanja »u dragu«? Jeste li ikad doživjeli negativne reakcije na svoju stage personu?

– Kao prvo, ne koristim riječ »drag« kada govorim o svojoj personi jer za mene drag implicira određenu ekstravaganciju i pretjerivanje u prezentaciji. Moj pristup je nenametljiv. Ne trudim se konstantno privlačiti pažnju na stage, kao što drag izvođač radi. Fokus je na zvuku – nastojim predstaviti alternativni identitet koji pojačava radije negoli odvlači od doživljaja zvuka.

Za mene je persona eksperiment i neprekidno iskustvo učenja. Dosad nisam doživio nepriljateljsku nastrojenost prema njoj, ali uvijek sam otvoren za kritiku i povratnu informaciju. U jednoj situaciji transrodna izvođačica mi se javila putem e-maila kako bi izrazila sumnje u moje motive, ali nakon što smo pokrenule razgovor i prodiskutirale problematične točke, činilo se da je stekla određeno poštovanje za moj pristup. Mogu razumjeti zašto bi se neki ljudi mogli naći uvrijeđenima upotrebom ženskih imena od strane muških izvođača, ali mislim da bismo to trebali vidjeti kao priliku za otvorenu raspravu o danim problemima radije negoli samo protestirati protiv toga.

Iako vaša izdanja često funkcioniraju na razmeđi techna, eksperimentalne i ambijentalne glazbe, vaši DJ setovi znaju biti poprilično tvrdi. Biste li rekli da imate vrlo različit pristup stvaranju i izvođenju ili je to više stvar konteksta u kojem se nalazite?

– Sve je u kontekstu. Moji live i DJ setovi mogu krenuti u bilo kojem od tih smjerova, ovisno o tipu događaja. Moje srce više naginje u smjeru eksperimentalne i avangardne glazbe, ali i dalje uživam u poticanju ljudi na ples.

 

Tri pozornice u bivšoj tvornici

Programski pravac Kuhinja projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, najavljuje treću ovoljetnu glazbenu postaju Ciklusa Furioza – grandiozni Torpedo ONE party kojeg radi u suradnji s klubom Crkva i AD, nekoć poznatiji kao AD Bookings u subotu 25. kolovoza. Na prostoru vrijedne i zaštićene industrijske ostavštine – riječke tvornice Torpedo i pripadajuće joj lansirne rampe, smjest će se tri glazbene pozornice: audiovizualni stage Ciklus Furioza, slavljenički 15 YRS AD stage, te CUT stage sa sveukupno 13 glazbenih nastupa među kojima izdvajamo headlinere – cijenjene berlinske techno bardove s neprekinutim višedesetljetnim djelovanjem Alexandera Kowalskog (Mord, Damage Music) i Heiko Lauxa (Kanzleramt, Ovum), rusku glazbenicu neizmjernog talenta i strelovite karijere – Ingu Mauer (HVNX, Shtum) te njenu američku kolegicu s londonskom adresom, širokim glazbenim opusom i intrigantnim rodno nedefiniranim nastupom – Rrose (Eaux).

Elektroničku glazbenu revitalizaciju riječke industrijske baštine treće ljeto za redom proizvodi klub Crkva, ove godine iznimno u suradnji s novopokrenutim Ciklusom Furioza i agencijom AD koja slavi 15 godina postojanja. Uz navedene headlinere, nastupit će deset raznolikih i uzbudljivih DJ-eva i glazbenih producenata. Ulaznice po pretprodajnoj cijeni od 70 kuna mogu se kupiti u sustavu Entrio i Dallas Music Shopu Rijeka. Na sam dan događanja, ulaznica će iznositi 90 kuna.

Line up: Alexander Kowalski, Heiko Laux, Inga Mauer, Rrose, te DJ Ogi, Adoo & Poco Loco, Mystic, Robotko, Fryer, di.merkl, One N, Roland i Tias.

Komentari

komentara