U osvit domaće nam predizborne šutnje, Zagreb je u petak u Tvornici dobio možda i najprikladniji koncertni uvod – nastup američke kantautorice Charlyn Marie Chan Marshall alias Cat Power.


Iako je na sceni prisutna više od dva desetljeća, kantautorica se nikad nije uživjela u ulogu zvijezde koja dirigira dvoranama obožavatelja, čemu je u petak svjedočila i ispunjena Tvornica. Ma koliko toplo prihvaćena i dočekana, Cat Power nije niti probala sakriti svoju općepoznatu, detaljno dokumentiranu tjeskobu od nastupa. Između ostalog jer su njeni nastupi, baš kao i emotivnošću nabijene skladbe, potpuno iskrena i otvorena.
Pola sata nakon najavljenog početka u petak je na pozornicu Tvornice pod diskretnu rasvjetu bez podrške pratećeg benda izašla Cat Power. A koncert je kasnio jer u Hrvatskoj tradicionalno ne držimo do najavljenih početaka koncerata i jer si kao publika uvijek uzimamo pravo na kašnjenje. I to u trajanju minimalno dvostruke akademske četvrti. A još gore od nehajnosti spram termina je i tradicija da nas nikakav nastup, bez obzira na izvođača, izvedbu i atmosferu koncerta, neće zaustaviti u preglasnim razgovorima. I tako od svih mjesta i prilika, glasni budemo (i) na koncertu autorice kojoj je tišina – u skladbama i izvedbi – organski dio pjesama i sasvim prirodan dio nastupa.
Koncertna karijera Cat Power poznata je po svojoj iskrenoj nepredviljivosti. Anksioznost od nastupa i nelagodnost od pozornice nerijetko je to rezultirala otkazanim i naprasno prekinutim koncertima, ali u petak u Tvornici smo svjedočili emocionalno ogoljenom nastupu koji bi još bolje funkcioniraju u intimnijem prostoru. Pogotovo jer ga je, uz nekoliko nesigurnih momenata, izmijenjujući gitaru i piano uspješno iznijela bez potpore pratećih glazbenika, praćena samo prigušenom rasvjetom i ponekad preglasnom pozadinskom bukom razgovorljivih posjetitelja. Ali opet suprotno našoj tradiciji, ovaj put je, baš u osvit predizborne šutnje, glasnu manjinu ipak pobijedila tiha većina.

Komentari

komentara