Vizualno spektakularan show i »težak« zvuk dominiran moćnim basevima koji graniče sa zemljotresom priuštio je preksinoć publici južnoafrički rap-rave sastav Die Antwoord na zagrebačkom koncertu održanom u 9. paviljonu Zagrebačkog velesajma.

 

Die Antwoord je po zvuku i vizualnom identitetu prepoznatljiv, autentičan i nadasve suvremen i svjež premda se približava punom desetljeću postojanja. Zagrebačka publika to očito zna cijeniti pa je svaku stvar na rasprodanom koncertu ispratila fenomenalnom količinom plesne energije, ali i temeljitim poznavanjem stihova, što treba posebno vrednovati kad se uzme da je velik dio Antwoordovog opusa ispjevan na Afrikaansu, afričkoj inačici nizozemskih narječja.

Sjećanje na Botha

Marko JADRO
Koncert su otvorili projekcijom nastupa preminulog suradnika Leona Bothe, likovnog umjetnika i DJ-a, poznatog i kao jednog od istaknutijih predstavnika oboljelih od rijetke genetske bolesti progerije. Slijedio je eksplozivni niz žestoke elektronike i repanja predvođen živopisnim dvojcem sastavljenim od muškog vokalista Ninje te energične pjevačice Yolandi Visser, popraćen zvučnom pozadinom DJ Hi-Teka, koji nastupa lica prekrivenog maskom. Odlično osmišljen show uz moćne svjetlosne i druge scenske efekte vizualno kombinira seksi detalje s elementima južnoafričke ulične kontrakulture ali i specifičnom, mračnom estetikom ružnoće karakterističnom za Die Antwoord.
Jedan od najvažnijih recepata za globalni uspjeh benda nesumnjivo je specifična ravnoteža između posve različitih, a ipak savršeno funkcionalnih scenskih energija istetoviranog diva Ninje, pravim imenom Watkin Tudor Jonesa, i sitne plave energetske bombe infantilnoga glasa, u vidu pjevačice Yolandi Visser. Što se tiče pak glazbene posebnosti benda, Die Antwoord je prvenstveno Jonesovo kreativno čedo izniklo kao kruna dugog rada na johanesburškoj hip-hop sceni.

die-antwoord_13062016_zagreb_marko-jadro-02
Pokret Zef

Glazbeni i vizualni stil kojeg bend utjelovljuje naziva se Zef, a iznikao je u socijalno urušenim urbanim prostorima Južne Afrike, zemlje obilježene kriminalom, nasiljem i društvenom nejednakošću. Zef je kulturni pokret koji daje glas onima koji su bijeli, a ipak siromašni i besperspektivni; generaciji zaboravljenoj i od političkih elita države rasturene rasizmom, ali i od kritičara tih istih elita. Kroz svoj beskompromisan umjetnički izričaj te autentične životne priče Yolandi i Ninja nametnuli su se kao legitimni predstavnici i važni glasovi supkulturnog pokreta »bijele socijale«, a koliko su u tome globalno prepoznati pokazao je i zagrebački koncert.

Komentari

komentara