Kada je prije nešto više od tri godine Josip Joe Bašić dogovorio posao i »sletio« Ultra Europe Festival u Split, rijetki su znali što se zapravo valja iza brda.

 

Dapače, većina je bila sumnjičava prema poduzetniku hrvatskih korijena sa specifičnim američkim naglaskom – vjerojatno je u pitanju neka prijevara, vrtjeli su tada glavama skeptici. Međutim, trebalo je samo provjeriti franšizu Ultre, vidjeti što se događa u ostalim zemljama koje organiziraju taj svjetski event elektronske glazbe, a kada su objavljeni i prvi line-upovi, sumnje je nestalo – Avicii, Carl Cox, Afrojack, Armin van Buuren, Hardwell,…, samo su neka od imena iz te 2013. godine… Svejedno, teško je bilo i zamisliti što čeka Split  i okolicu, kakva invazija Ultranauta, kako im tepaju organizatori.
Zanimljivo je bilo pratiti evoluciju u načinu razmišljanja od te 2013. godine do ovogodišnjeg, četvrtog po redu, Ultra Europe festivala. I to u svim segmentima, počevši od domaćih ljudi. Prvih godina  kuknjava je bila na najjače: obavljaju nuždu po parkovima, spavaju gdje stignu, ostavljaju »škovace«, polugoli šetaju gradom, dosađuju s tom nesnosnom bukom,… Svašta se »pribotunavalo« jadnim Ultrašima, u prosjeku djevojkama i mladićima između 20 i 25 godina.

Još ima boljki

No, malo pomalo, uz otklonjene neke početne boljke i bolju suradnju između organizatora i gradskih službi, shvatili su i Splićani, zapravo širom Dalmacije, koliko griješe. Čini se međutim i da su Ultraši shvatili koliko im je dobro u Splitu i okolici: grad u kojem su gradske plaže čiste i nadohvat ruke, pun kafića i restorana, izuzetno siguran, a u konačnici i – jeftin.
Bilo je naravno pokušaja, kao i svugdje po svijetu kada su neki vršni termini, značajnog poskupljenja cijena pića i smještaja , no doskočeno je i tome, između ostalog postavljanjem kampova sa šatorima za posjetitelje Ultre u Trogiru ili Omišu. Bilo je i ilegalnog taksiranja, i to masovnog, nedostajalo je kemijskih WC-a na strateškim lokacijama, što se sve poboljšavalo godinama. Još uvijek neke stvari pomalo »šepaju«, recimo ovog vikenda, naplata pića unutar Poljuda značajno ovisi o tehnici, koja pak zna zakazati. Narukvica koja služi kao ulaznica ujedno služi i za plaćanje pića na brojnim šankovima, no treba je nadoplatiti – to se odvija u odvojenim kućicama, gdje se primaju kartice i kune. Što je i normalno. Međutim, znalo se dogoditi partijanerima da ostanu bez hrvatskih novčanica, »plastiku« nemaju, no zato imaju svežanj eura ili čega već. I u tom trenutku su u problemu, jer mjenjačnica nema, a izlazak i ponovni ulazak na stadionski kompleks nije dozvoljen.

Jedini u Europi

U međuvremenu su i u Banovini do kraja shvatili kakav im je dobar posao pao u njedra, a naravno to su iskoristili i iz organizacije Ultre te su pregovarali za bolju i izdašniju podršku Grada Splita. Bez ikakvih zamjerki, u par navrata su »trzali« Split i Hrvatsku mogućim odlaskom, ponudama velikih europskih gradova  jer je ovo jedinstveni događaj u Europi – ostale Ultre se održavaju izvan Starog kontinenta. Također se počelo baratati višemilijunskim ciframa (u eurima naravno), od troškova organizacije događaja koji se produljio na cijeli tjedan do plaćanja velikih zvijezda elektronske glazbe. Ponovno, čisto poslovno gledajući, u pravu su: deseci tisuća partijanera, stranaca koji dolaze i troše na piće, prehranu, smještaj, zabavu, ne pitajući previše za cijene, mahom mladih koji će vjerojatno ponovno doći u Hrvatsku, plus reklama kroz promotivne materijale kanalima cijele grupacije Ultre, postavilo je Split na svjetsku mapu poželjnih destinacija i to se teško može kvantificirati točnom brojkom. Porast broja kreveta u Splitu je nevjerojatan posljednjih godina, a turizam je grana od koje živi većina naše obale. Zato je taj ugovor vrijedan dva milijuna kuna sigurno među najboljim stvarima koje su u Banovini napravili u ovom mandatu. Peta godina Ultre u Splitu također ne bi trebala biti upitna, a potom bi se trebalo sjesti za stol i pregovarati o novom ciklusu od pet godina. Gradske vlasti, ako imaju pameti, postupit će kako im moto Ultre nalaže: Eat, Sleep, Ultra, Repeat!

Komentari

komentara