Pod sloganom »Glazba je svugdje«, u Rijeci će i ove godine biti održan Impulse festival i to od 6. do 14. lipnja na čak deset lokacija – OKC Palach, Art-kino Croatia, Galerija SKC, Filodrammatica, Nemo pub, klubovi Tunel, Život, Bačva i Pogon kulture, te  Kružna ulica. 

Iza naziva Impulse stoji višednevno festivalsko događanje kojem je osnovni cilj promocija urbane klupske kulture, posebno njezinog glazbenog segmenta – želja organizatora,  Studentskog kulturnog centra Sveučilišta u Rijeci i udruge Diston, jest na što više gradskih lokacija publici ponuditi kvalitetan kulturni program i kroz više medija pristupiti fenomenu glazbe u njegovim mnogim manifestacijama.
– Događanja koja se odvijaju tijekom  Impulsea okreću se oko glazbe, koja je okosnica i poveznica festivalske priče, ali čine to kroz različite medije i umjetničke forme čime otvaraju nove poglede na samu glazbu i općenito na koncertnu, klupsku kulturu. Impulse je zbog toga zapravo lifestyle festival okrenut prije svega studentima, mladima i svima kojima u gradu nedostaje kvalitetnog kulturno-glazbenog programa, poručuju Zoran Baljak u ime SKC-a Sveučilišta u Rijeci, i Željko Pendić u ime Distune promotiona.

Povratak u klub

Zašto baš ovakav festival u Rijeci?
– Istraživanje o studentskim stavovima prema kulturi i umjetnosti pokazalo je da je izostanak kvalitetnih klupskih koncerata tijekom cijele godine jedan od glavnih nedostataka riječke kulturne ponude. To je jedan od glavnih razloga pokretanja Impulsea.

Dovesti relevantna svjetska glazbena imena primarno interesantna studentskoj i mladoj populaciji, u njihovo prirodno okruženje – klub, kaže Zoran Baljak.

Pendić pak naglašava kako je Distune Promotion kontinuiranim koncertnim programom poput »Distune vam predstavlja…«, uz kombinaciju drugih programskih smjernica kao što je naprimjer »Kino koncert« samo čekao pravo vrijeme za realizaciju festivalskog oblika.
–  Međutim, nismo se htjeli zadržavati na već ustaljenoj formi većine festivala, odnosno nekoliko dana žive svirke, nego smo htjeli tu istu glazbu proširiti.

Tako da je osnovna ideja ponuditi – da ne kažem oživjeti – klupske prostore urbanom ponudom kada je riječ o glazbi. Pri tome tu istu glazbu želimo »provući« kroz što više polja umjetnosti i stvoriti atmosferu gdje se svi osjećaju ugodno, zabavljajući se, a glazba je poveznica, zaključuje Pendić.

 

Liima i plesne predstaveLiima

Program trećeg izdanja Impulse festivala počinje u ponedjeljak, 6. lipnja koncertom dansko-finskog benda Liima u OKC-u Palach.
Bit će to premjerni nastup Liime u Hrvatskoj.
– Važno je napomenuti da Liimu čini kompletna postava danskog benda Efterklang, uz jednog novog člana – finskog perkusionista Tatua Ronkkoa. U ožujku bendu izlazi album prvijenac naziva »ii« za prestižnu etiketu 4AD, a novoizdani materijal će promovirati 6. lipnja u riječkom OKC-u Palach.  U Palachu možemo očekivati puno »geekovske« elektro opreme, baseve, semplove i vokale gusto nanizane i spakirane u kompleksnu cjelinu iz koje, kroz isprva abrazivne tonove, izranja melodiozna priča koja predstavlja novu snagu 4AD etikete, a nagovješćuje se uz singlove »Amerika« i »Roger Waters«, poručuju organizatori.
Program se nastavlja već u utorak i srijedu, 7. i 8. lipnja u Filodrammatici s dvije plesne predstave u suradnji s udrugom Prostor Plus – »Glečer« i »Komorebi«.  »Glečer« je eksperimentalna plesna predstava nastala u koprodukciji Kik Melone i Zagrebačkog kazališta mladih. Izvođači su Pavle Heidler, Ana Horvat, Silvia Marchig, Sonja Pregrad, dizajn svjetla potpisuje Saša Fistrić, izvršna producentica je Nina Križan, a video, fotografije i dizajn potpisuje Sabina Mikelić. »Komorebi«  je glazbeno-plesna improvizacija, koncept i ideju potpisuje Gordana Svetopetrić, glazbu Tonči Grabušić i Alen Svetopatrić, a izvode je Senka Baruška, Zvonimir Kvesić, Irena Mikec i Martina Rukavina.  Obje predstave su dio programa za razvoj publike »Spaces«, a ulaz je slobodan za sve posjetitelje.

Tribina, kviz, filmMark Reeder & Muriel Gray 1984.

U srijedu u OKC-u Palach bit će održana glazbena tribina »Video je ubio radio zvijezdu« o video stvaralaštvu pod voditeljskom palicom Anđela Jurkasa. Gosti  tribine su poznati hrvatski režiseri videospotova Marcella Zanki, Andrej Korovljev i Kristina Barišić. Dan kasnije, u četvrtak 9. lipnja u klubu Bačva bit će održan »Glazbeni vremeplov«, zabavno-edukativni kviz koji će podsjetiti na najduhovitije, najbizarnije ili »najrekordnije« podatke vezane uz sve glazbene pravce. Uz pitanja koja su sastavili vrhunski kvizaši, bit će tu i slušnih testova, a za zabavu će se pobrinuti voditelj Mario Kovač i njegov Dada Jihad tim.
U sklopu Impulsea bit će održana i hrvatska premijera filma »B-Movie: Lust and Sound in West Berlin, 1979-1989« u Art-kinu Croatia u petak, 10. lipnja s početkom u 21 sat. »B-Movie« je dokumentarac o glazbi, umjetnosti i kaosu divljeg Zapadnog Berlina 80-ih. Film prati razdoblje od 1979. do 1989. u zidom podijeljenome gradu koji je postao kreativni melting pot posebne sub-kulturne i pop kulturne scene. Snimatelj, redatelj i glavni lik je Mark Reeder, 22-godišnji engleski glazbenik iz Manchestera, koji 1979. napušta legendarnu glazbenu podlogu Joy Divisiona kako bi otišao u Zapadni Berlin.

Sajam i trigon

Ljubitelji vinila i na trećem izdanju Impulse festivala dobivaju svoj dan – u sklopu festivala organizira se veliki, šesti po redu sajam ploča u gradu Rijeci i treći u okviru Impulsea. Ove godine sajam ploča »izlazi van«, u Kružnu ulicu i to u subotu 11. lipnja u trajanju od 10 do 17 sati. Ulaz na sajam je slobodan.  Kako je želja organizatora povratak u klub, u sklopu festivala bit će održano i zanimljivo događanje nazvano »Trigon«, a podrazumjeva pravi riječki izlazak – gradski đir po trigonu klubova Život, Nemo Pub i Tunel.
– U duhu maksime »glazba je posvuda« publici želimo ponuditi glazbu što više žanrova, na više gradskih lokacija simultano. Trigon je glazbeni svijet kreiran u par stotina metara koji festivalski posjetitelji mogu doživjeti šetnjom laganim korakom. Počinje programom »Faking Jazz Together«, zamišljenim kao live interpretacijom radio emisije Art Velvet Dina Grgurića koja se svaki četvrtak emitira na frekvenciji Radija Rijeke. Program se održava u Nemo Pubu od 22 do 2 sata. Live stream će biti moguće slušati na valovima Radio Rijeke. Poslije uvoda u Nemu, selimo se u Tunel gdje će nas u 23 sata dočekati Ivan Šarar i ponuditi »Otrovnom maneštrom«. U Životu će publiku od ponoći do ranoga jutra zabavljati phillipe, jedan od osnivača CFSN-a, organizator Illectricity Festivala, festivala audio-vizualnih umjetnosti, suorganizator FRüHSTüCK i phillitchevanje klupskih večeri, te koordinator i promotor glazbenog programa Festivala tolerancije (JFF). Ulaz je slobodan cijelu večer u Nemu i Tunelu, a od ponoći se ulaz u klub Život naplaćuje s 20 kuna, poručuju organizatori.

Šećer za krajLee Ranaldo

Povod ovogodišnjem »Glazbenom osvrtu na Can«, njemački bend koji je utjecao na generacije glazbenika, izlazak je njihove prve službene biografije u proljeće, 45 godina od objavljivanja kultnog albuma »Tago Mago« (1971.), kao i 15 godina od smrti gitariste Michaela Karolija.  Razgovor će uz potporu studijskih albuma na vinilu voditi Ronald Rajković i Miodrag Vučinić u ponedjeljak, 13. lipnja s početkom u 20 sati u Galeriji SKC. Ulaz je slobodan.
Šećer na kraju trećeg Impulsa zasigurno je koncert Leea Ranalda u Pogonu kulture u utorak 14. lipnja. Lee Ranaldo, kultni američki gitarist i kantautor, najveću je slavu stekao kao gitarist i suosnivač legendarnih Sonic Youth, a po raspadu benda pokrenuo je niz samostalnih projekata. Jedan od njih, Lee Ranaldo Trio po premijerno dolaze u Rijeku upravo u sklopu Impulsea.
Partneri u provedbi programa su Sveučilište u Rijeci, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Odjel za kulturu Grada Rijeke, Art-kino Croatia, MMSU Rijeka, Ožujsko pivovara,  Savez udruga Molekula, Udruga Poligon, Tiskara Grafik, Cyclorama d.o.o., Das Hostel Rijeka i Hotel Jadran-Best Western, Entrio.hr. Prijatelj festivala je Dallas Music Shop Rijeka.  Realizacija trećeg izdanja festivala omogućena je uz potporu Grada Rijeke – Odjela za kulturu, Sveučilišta u Rijeci i HDS ZAMP-a.

Komentari

komentara