Na svu sreću znatan dio onoga što je Damir Martinović Mrle s brojnim suradnicima radio u nizu glazbeno-filmsko-kazališnih projekata realiziranih van okvira njegovog matičnog sastava Let 3 dobilo je, zahvaljujući ovom albumu realiziranom sa sjajnom Ivankom Mazurkijević, jednu zaokruženu cjelinu.

»Colors« je zbirka sedam studijskih i tri pjesme izvedene uživo koja će ravnodušnim ili razočaranim ostaviti većinu čvrstom rocku okrenutih ljubitelja zvuka grupe Let 3, ali će istodobno nedvojbeno dokazati kako je Mrle itekako zanimljiv i kvalitetan autor van okvira nabrijanog rocka, odnosno u glazbi kojoj je prvenstvena namjena pratnja radnje na kazališnim daskama ili filmskom platnu. Naravno, sve skupa ne bi bilo tako dobro da nema ‘signore’ Ivanke koja u svakoj od devet otpjevanih pjesama pokazuje raskoš svog izuzetnog glasa koji, bez obzira kakvu Mrle i ekipa glazbenu podlogu osmislili, preuzima glavnu riječ čim se ona uključi u pjesmu.

Strukturne ptice

Skladbe zabilježene na ovom albumu temelje imaju još u dobu kultnih Strukturnih ptica, grupe i projekta kojim je Mrle još osamdesetih godina iskazivao svoju sklonost eksperimentiranju s elektronikom. No, najveći dio od deset ponuđenih skladbi nastao je tijekom posljednjih petnaestak godina i vezan je uz kazališne, filmske i slične projekte koje je Mrle radio sam ili zajedno s Ivanom Mazurkijević – filmovi »Kauboji« i »Belladonna«, izložba i performans »ZOO«, kazališne predstave »Živjet ćemo bolje«, »Pokora II« i »Svršit ćemo s Božjim sudom«. Naravno, takav pristup morao je dovesti i do glazbene raznovrsnosti koju je pak u skladnu cjelinu Mrle odlučio povezati naglaskom na elektroniku koju kao temeljni izraz čujemo u devet od deset pjesama, a jedina iznimka sjajni je country rock »Last Words« koji ima sve potencijale radiohita. No, elektro zvuk do kojeg se dolazi korištenjem svih mogućih čuda tehnike ne znači i odustajanje od ostalih oblika glazbenog izražavanja pa su klupski plesni beatovi i zvukovi često nadopunjeni električnim gitarama, pianom, gudačima, čak i pratnjom cijelog orkestra, a česti su i eksperimenti ubacivanja audioisječaka najrazličitijih zvukova što je, na svu sreću, napravljeno s mjerom te u skladu i s ritmom i s melodioznošću pa se slobodno može reći kako je eksperiment uspio.

Digitalno more

Mrleovo okretanje elektronici najuočljivije je u najdužoj pjesmi albuma, ujedno i jedinom instrumentalu, temi »Digitalno more« koja je u svoje dvije trećine poligon pokazivanja što sve može digitalna tehnologija u glazbi da bi potom uslijedio žestoki rock završetak koji jasno ukazuje što su temelji njegove glazbe. Sklonost eksperimentiranju glazbom najuočjivija je u »kazališnoj« »Rain«, a da pristižu iz filma »Kauboji« lako je zaključiti po country i western utjecajima u sjajnoj »Last Words« i filmičnoj »Saddle in the Cold«. U najzanimljivije trenutke albuma svakako spada »Carmen«, kako studijska, tako i live verzija, koju uz hrpu plesnih udara nosi i snažni prizvuk orijentalne i španjolske tradicijske glazbe. Izuzetno su dobre, ponajprije zbog divnog glasa Ivanke Mazurkijević, baladične »Colors«, »Hapiness« i »Tears« koja podsjeća na snenu glazbu koju je Angelo Badalamenti stvarao za TV seriju »Twin Peaks. Po mnogočemu je vrhunac albuma pjesma »Nije dobro« – jedina otpjevana na hrvatskom – koja ledi krv u žilama jezovitom poluhoror izvedbom i sličnom pratećim glazbenom podlogom koja sjajno nadopunjuje tekst koji dodiruje i motive suicida. Iako odudara od klasičnih pop standarda ova je pjesma itekako slušljiva, a slično se može reći i za cijeli ovaj album o kojem, na jedan način, puno govori naslovna i uvodna tema »Colors« čiji tekst nudi poruku kako punu ljepotu boja možeš vidjeti samo ako to i želiš. Otprilike je tako i s glazbom koju su nam podarili supružnici Mr.Lee i IvaneSky uspješno iskoračivši iz Leta 3 i Stampeda.

Komentari

komentara