Naslovom (“Male” – Muško) i naslovnicom (lijepa Natalie prilično posesivno grli mišićavu istetoviranu ruku nekog mužjaka) svog petog studijskog albuma australska pjevačica Natalie Imbruglia sigurno će naljutiti one ortodoksnije feminističke krugove.

No, nekih velikih razloga ljutnji nema i to stoga što je naslov albumu autorica dala samo stoga što je na svom novom albumu odlučila otpjevati 12 pjesama muških autora i izvođača! A budući da je svojim prekrasnim zvonkim glasom po ljepoti svog pjevanja čuvena još od debitantskog ostvarenja “Left of the Middle” iz 1997. godine, nije bilo sumnje kako će ova pjevačica, kantautorica, glumica i model planirani zadatak ostvariti uspješno.

I zaista, njen anđeoski glas sve je ove “muške” pjesme učinio dovoljno ženstvenim da joj povjerujemo kako iskreno pjeva stihove koje je stvaro suprotan spol. Drugo je pak pitanje što nas nakon slabašnog “Come To Life” iz 2009. godine iznova nije uvjerila kako je njen autorski rad vrijedan one pažnje koja joj se posvećivala na početku njene karijere. Naime, usprkos vrlo dobroj pa i povremeno odličnoj interpretaciji, ipak ovo nisu njene autorske pjesme. A to znači da se kriza nastavlja.

No, ostavimo li to po strani moguće je uživati u nešto više od četrdesetak minuta njenog kristalnog glasa praćenog dobrom pratećom glazbom i zanimljivim izborom pjesama svojih kolega pri čemu je zahvaćeno razdoblje od 1970. godine i Neil Youngove “Only Love Can Break Your Heart” pa do pred dvije godine objavljenog hita “Instant Crush” francuskog electro synth dvojca Daft Punk.

U izboru pjesama Imbruglia se mahom opredijelila za ljubavnu tematiku pri čemu je najpoznatija pjesma već spomenuta “Only Love Can Break Your Heart” koju je Neil Young objavio 1970. godina na albumu “After the Gold Rush” i posvetio je raskidu veze Grahama Nasha i Joni Mitchell. Ovu pjesmu pamtimo i iz obrade grupe Saint Ettiene iz 1990. godine, a Natalie Imbruglia dala je vrlo zanimljivu verziju u kojoj snagu i ljepotu njenog glasa ističe instrumentalna pratnja koju u većini pjesme čini samo bas gitara!

Od znanih rock klasičara na albumu su i obrade pjesama “The Waiting” Toma Pettyija s albuma “Hard Promises” iz 1981. godine, tu je i refleksivna minijatura “The Wind” Cata Stevens s akustičnim gitarama u prvom planu, a vrlo je zanimljiva “Let My Love Open the Door”, ljubavna & religiozna pjesma Pete Townshand s albuma “Empty Glass” iz 1980. godine izvedena u ritmu vojne koračnice!

Ipak, za mnoge će vrhunac biti zaista neobična obrada svjetskog hita “Friday I’m In Love” grupe The Cure iz 1992. godine s albuma “Wish”. Svježi gitaristički rock pop hit Imbruglia je pretvorila u nesvakidašnji prpošni i poskočni country ritam idealan za kaubojske veselice i fešte, a sličnu pozitivnu energiju nudi i “I Melt With You” new wave hit grupe Modern English iz 1982. godine.

Od glazbe novijeg datuma Imbruglia se uz već spomenuti “Instant Crush” grupe Daft Punk dotakla i country scene solidnom obradom pjesme “Goodbye in His Eyes” koju su na albumu “Uncaged” 2012. godine obradili u SAD-u vrlo popularni Zac Brown Band. Najvrijedniji dio albuma ipak su pjesme manje znanih autora koje će zahvaljujući ovom albumu možda doći do šireg kruga slušateljstva. Tako je irski kantautor Damien Rice predstavljen pjesmom “Cannonbal”, a američki pjevač i tekstopisac Samuel Beame, poznatiji kao Iron & Wine, tihom baladom o smrti “Naked As We Came”.

Još je bolje o toj mračnoj temi progovoreno u vrlo dobroj obradi pjesme “I Will Follow You Into the Dark” američkog alter rock banda Death Cab For Cutie, a ljubitelji nostalgije zasigurno će uživati u “The Summer”, prisjećanju na rane teen godine u pjesmi čiji je autor australijski rocker Josh Pyke. Sve u svemu ova ženska verzija muških pjesama ugodna je za slušanje i potvrdila je ono što već znamo – Natalie Imbruglia odlična je pjevačica. No, ove muške pjesme njenu karijeru teško će vratiti na staze nekadašnje slave.

Natalia Imbruglia rođena je 4. veljače 1975. godine u Sydneyu u talijansko-škotskoj obitelji. Već kao tinejdžerka ostvaruje uloge u reklamama za Coca Colu da bi uskoro dobila i jednu od glavnih uloga u sapunici “Susjedi.” S 19 godina odlazi u London, a već 1997. godine ima svjetski hit singl pločom “Torn” i objavljuje debi album “Left of the Middle” koji je prodan u za današnje prilike fantastičnih 7 milijuna primjeraka.

Nikada kasnije – djelomično i zbog promjene stanja na diskografskom tržištu – neće ostvariti takav komercijalni uspjeh. No, njen treći album “Counting Down the Days” (2005) bit će broj jedan u Engleskoj, a solidno je prošao i album velikih hitova “Glorious: The Singles 97–07”. Albumom “Male” koji je najprije objavljen u SAD-u, a 21. kolovoza bit će i u Europi, pokušava se vratiti na svjetsku scenu.

 

Komentari

komentara