Nastavljamo pregled najboljih povratničkih albuma u prvih šest mjeseci ove godine.

Ne manje iznenađenje po istom obrascu udruživanja s mlađim snagama prije nekoliko tjedana su priredili The Monkees, koji s prekidima traju punih pola stoljeća. Tri originalna člana (četvrti Davy Jones iznenada je preminuo prije četiri godine), u suradnji s njujorškim bendom Fountains Of Wayne snimili su sjajan, svjež i zavodljiv album primjerena naziva »Good Times!«, prvi nakon 20 godina diskografske stanke.

The Monkees su originalno zamišljeni kao virtualni bend za potrebe TV serije o bendu koji bi htio postati slavan kao Beatlesi. Umjetno spojeni glumci/pjevači su na zaista počeli skladati i čemu su stremili u seriji skoro i postali u stvarnom životu. Tome svjedoči činjenica da su 1967. prodali više ploča nego Beatlesi i Stonesi zajedno. I nipošto nisu beznačajna pojava u pop kulturi; oni su proto boy-band, preteča »projekt bendova« i zametak običaja da se za pjesme snimaju spotovi, a ne treba zanemariti da su iza sebe ostavili nisku hitova, među ostalima i »I’m A Believer« koji su utjecali na generacije glazbenika.

Među ostalima i na Adama Schlesingera, frontmana Fountains Of Wayne čiji je power pop nastajao pod izravnim utjecajem Monkeesa. U stvaranju tuceta lepršavih pjesama pomogli su, među ostalima i drugi jaki autori pod istim utjecajem i sličnog senzibiliteta: Rivers Cuomo iz Weezera, Alan Partridge iz XTC-a, Noel Gallagher i Paul Weller. Cijeli projekt svečarskog albuma za pola stoljeća postojanja ispao je bolje od svih očekivanja.

Toliko da se većina kritičara slaže da je »Good Times!« najbolje djelo The Monkees, ako se izuzme kompilacija s njihovim najvećim hitovima.

Sutra nastavak – Charles Bradley: »Changes« Otkrivena » tajna« američke glazbe 

Komentari

komentara