Ne morate biti veliki glazbeni stručnjak da čim vidite isplaženi crveni jezik prepoznate Stonese; kroz crnu pozadinu s trokutom, odnosno prizmom nepogrešivo ćete identificirati Floyde; uz bebu, bazen i dolar zvonit će vam u glavi Nirvanin »Nevermind«, a zbog prepoznatljive tipografije reagirat ćete već na A u AC/DC.

Logo, naslovnica albuma, dizajn omota, plakata ili »merchandisea« vrlo često nisu samo popratni sadržaj za glazbu, već tijekom godina postaju neodvojivi dio cjelokupnog identiteta nekog izvođača. Ona uistinu ikonička grafička rješenja, poput onih koje smo spomenuli na početku, tijekom godina »prerastu« svijet glazbe i postaju dio opće kulture.

Glazbeni input

Bez obzira što se dobar dio glazbene industrije preselio u digitalni svijet – od promocije koncerata putem svemoćnih društvenih mreža do albuma koji često više ni ne dožive materijalno izdanje – dobar dizajn i dalje je na cijeni, a kvalitetan koncertni plakat nije samo »alat« za privlačenje publike, već i samostalno umjetničko djelo ili barem draga memorabilija koja će vas sa zida sobe podsjećati na onaj »najbolji koncert u životu«.

Onima koji prate koncertnu scenu sigurno su u posljednje vrijeme upali u oko plakati za programe Distune Promotiona, agilne riječke agencije koja organizira Impulse festivale i brojna koncertna gostovanja svjetski relevatnih izvođača u gradu na Rječini. Iza tih impresivnih radova, od kojih su neki toliko uspjeli da su postali dio službenog »merchandisea« izvođača, stoji ekipa dizajnerskog studija »Radnja«, koju čine Antonio Karača i Petra Vrdoljak.

 

Antonio Karača i Petra Vrdoljak

Antonio Karača i Petra Vrdoljak

 

Njihov plakat za ovogodišnji koncert sjajnog američkog benda Algiers toliko se svidio članovima grupe da se »Radnjino« grafičko rješenje s dvije uzdignute šake, na kraju našlo na službenim bendovskim majicama.

– Kada bend odobri vizual za event znamo da smo na dobrom putu, a kada ga žele koristiti za službeni »merchandise« onda smo već posebno zadovoljni, jer nam je to najbolja potvrda našeg rada. Trudimo se iz muzike dobiti što više inputa kako bi plakatom dočarali atmosferu benda. Nemamo kontakta s bendom prije evenata pa nam je zapravo njihova glazba jedini »brief«. Zato nam je drago kada se bend može poistovjetiti s vizualom koji smo radili za njih – objašnjava Antonio.

Algiers

Do intenzivnijeg bavljenja dizajnom glazbenih plakata došlo je kroz dugogodišnju suradnju s Distuneom na Impulse festivalu, a s obzirom da im je glazba važan dio svakodnevice, odnosno da i sami prate što se događa na sceni, muzika je područje na kojem im je posebno zadovoljstvo raditi.

Forma znaka

Svima koji su vidjeli njihove radove jasno je da se Antonio i Petra ne zadovaljavaju klasičnim »fotka – veliko ime benda – datum i mjesto radnje« principom prezentacije.

Calexico

– Za nas je dobar koncertni plakat onaj koji predstavlja bend i muziku na primjeren način, sadrži sve informacije koje bi potencijalnom posjetitelju mogle trebati i može se istaknuti među ostalim plakatima na ulici. Takav plakat, uz ostale oblike promocije, može pozvati više ljudi na event, a to mu je glavna svrha. U kontekstu Distunea, odlučili smo da za bolju prepoznatljivost i vidljivost možemo koristiti formu znaka kao glavni vizual eventa. Tako smo izbjegli uobičajeni izgled. Proces dizajna je kod nas uvijek isti, a počinje istraživanjem. U slučaju benda, poslušamo muziku, pogledamo intervjue, potražimo vizuale i pregledamo društvene mreže. Uglavnom, tražimo sve što možemo naći kako bi dizajnirali znak eventa koji bi bend mogao prihvatiti kao svoj. Na kraju svega, odemo na koncert i družimo se – otkrivaju nam Antonio i Petra dio tajni zanata.

 

WrekmeisterHarmonies TheUndergroundYouth_PlakatPrip ChelseaWolfe_PlakatPrip-1

 

 

Iako je uspjeh s Algiersom stvarno velik, kaže da ne može izdvojiti jedan plakat kao »najdraži«; uglavnom je to onaj koji je u tom trenutku najaktualniji, a unatoč intenzivnom praćenju glazbene scene nemaju izvođača koji bi im bio posao iz snova, jer im je, kako sami kažu, »dream job« uvijek kada imaju priliku surađivati sa zanimljivim ljudima koji vole to što rade i cijene rad drugih.

SajamPloca

Inače »Radnja« se ne bavi samo koncertnim plakatima, rade za različite tvrtke i organizacije, a trenutno im je glavno područje rada brendiranje u okvirima dizajna; od dizajna vizualnog identiteta, znaka/logotipa, promotivnih materijala, web stranice, do ambalaže, interijera i slično.

Bendovi »kuže«, ali…

S obzirom na stručnost u dizajnu i ljubav prema glazbi, Antonio Karača sigurno je mjerodavan da procijeni koliko hrvatski bendovi rade na svom »vizualnom« prisustvu.
– Neki bendovi shvaćaju važnost vizualnog dijela više od drugih, ali i dalje na tom području ima dosta prostora za napredak. Bilo bi idealno kada bi svi pristupali dizajnu jednako profesionalno kao što pristupaju produkciji, izradi spotova, kupovanju opreme itd…

 

TheBlackRoom_PlakatPrint

GodIsAnAstronautJuPeKun

Lvmen

Natječaj za EPK

Između ostalog Antonio je s kolegama sudjelovao i u natječaju za vizualni identitet projekta Europske prijstolnice kulture Rijeka 2020, gdje su osvojili drugu nagradu, odmah iza pobjedničkog rada Olega Šurana i Jelene Perišić.

– Natječajni rad za EPK smo radili u suradnji s kolegama i htjeli smo usustaviti vizualnu komunikaciju Rijeke kao prijestolnice kulture i »krovnim« vizualom prenijeti atmosferu grada.

Pobjednički rad je zanimljiv u svojoj ideji i veselimo se periodu do 2020. godine kada ćemo imati priliku vidjeti ga u upotrebi – kaže Antonio. Na pitanje o stanju hrvatske dizajnerske scene Petra kaže da nije toliko upitna dizajnerska scena koliko opća poslovna klima i svjesnost o ulozi dizajna u poslovanju.

– Možemo se složiti da se svjesnost o potrebi za dizajnom u Hrvatskoj povećava, što je svakako dobro za sve nas – zaključuju ovi talentirani dizajneri.

 

Komentari

komentara