Kad je prije tri godine, obilježavajući 40 godina postojanja, grupa Blondie objavila smušeni electro album »Ghosts of Download«, njihovi su fanovi s pravom bili jako razočarani i uvjereni kako je to kraj, i to ružan.

No, tri godine kasnije Blondie se, ne slaveći nikakve obljetnice, vraća na najbolji mogući način. Naime, u najvećem dijelu svog jedanaestog studijskog albuma, ploče »Pollinator«, grupa Blondie zvuči baš kao da su na početku svoje karijere, a to znači u drugom dijelu sedamdesetih godina prošlog stoljeća. I to je najveća preporuka i pohvala ovoj ploči kojom utemeljitelji sastava, pjevačica Debbie Harry, Chris Stein (gitara) i Clem Burke (bubnjevi) te nešto mlađi ostatak grupe pokazuje da u njima još gore stare rock vatre koje su u plamen pretvorili dobro odabrani i najčešće rocku okrenuti autori i suradnici.

Povratak u mladost

Potvrđuje to već uvodna »Doom or Destiny« kojom kao da smo na trenutak preneseni na kraj sedamdesetih i one energične i poletne zvukove kakvi su stizali s »Plastic Letters«, »Parallel Lines« ili »Eat to the Beat«. Ako ste voljeti te albume, ova će vas pjesma, u kojoj Debbie Harry glasom sjajno pomaže američka kult rockerica Joan Jett, vratiti u mladost svojom energičnošču, britkošću, svježinom i melodizonošću. Sličan zanos nudi i druga pjesma, odlična »Long Time« koju je napisao Dev Hynes iz grupe Blood Orange i koja neizostavno budi sjećanja na »Sunday Girl« ili »Heart of Glass« pri čemu su majstorski iskombinirani disco beatovi s novovalnom žestinom, odnosno U2 gitare s erotičnim vokalom Debbie Harry. A ta seksualna energija, tipična za grupu 70-ih i 80-ih godina, još je uočljivija u sjajnom punk pop trenutku koji nudi »Already Naked« s odličnim rifom koji stalno drži tenziju, a nad glazbom lebdi sjajni Blondiein vokal koji vodi pjesmom i ne uzmiče čak ni kad krene oluja agresivnih gitara koje pjesmu vode u čvrsti novovalni rock s puno ritma i melodioznosti idealne za koncerte. Tu notu erotičnosti drži dalje i »Fun«, funky disco idealan za prostore u kojima se davno, davno uživalo uz »Heart of Glass«. Pjesma koju je za grupu napisao Dave Sitek iz grupe TV on the Radio došla je kao singl do broja jedan Billboardove Dance Club Songs ljestvice što se grupi Blondie nije dogodilo još od 1995.

Rif u ušima

»My Monster«, obrada pjesme Johnnyja Marra, gitarista grupe The Smiths, odlična je kombinacija punka, post-punka i synth popa kojom uspješno vežu različite glazbene pravce i razdoblja, a energična »Best Day Ever«, pjesma o zadnjem danu dvoje nekada zaljubljenih koji su pred rastankom, ali žele da taj bude najboji dan ikada, realizarana je uz gitarističku i autorsku pomoć pjevačice Sie Furler i Nicka Valensia iz grupe The Strokes zahvaljujući kojem uvodni rif ostaje u ušima još dugo nakon odslušane pjesme. »Gravity« je obrada pjesme britanske punk kantautorice Charli XCX s otkačenim tekstom u kojem postavlja pitanje o tome što to pokreće svijet – ljubav ili sila teže. Naravno, pravim punkerima odgovor ne treba pojašnjavati, a Blondie ga izriču žestokim ritmom prilično podsjećajući na svoje njujorške new wave/punk početke u CBGB klubu.

2448061

»When I Gave Up on You«, pjesma o potrebi raskida veze i nemogućnosti da se to učini, donosi nam vrlo emocionalan vokalni pristup Debbie Harry u pjesmi srednjeg ritma s puno utjecaja gitarističkog rocka šezdesetih, a »Love Level«, klasična ljubavno pozitivna pjesma, poletni je disco pop s dodirima reggaea, soula, rapa i jakim gudačima, prava feštarska pjesma u kojoj im pomaže glumac i zabavljač John Roberts. »Too Much« govori o nezadovoljstvu vezom koja je postala dosadna još jedan dobar disco rock, a završna »Fragments«, obrada pjesma grupe An Unkindess, nakon devedesetak sekundi baladičnog uvoda kreće u žestoki disco rock obogaćen brojnim electro dodirima. No, po završetku te pjesme ne treba prestati sa slušanjem jer nakon minuta tišine slijedi šest minuta sakrivene pjesme »Tonight« koje je autorica Charlie XCX, a Harry je izvodi u duetu sa legendarnom Laurie Anderson čime je i zaključena lista niza izuzetno dobrih gostovanja na ovom albumu.

Vojska fanova

Nedvojbeno, »Pollinator« nudi pjesme poput onih koje su pred više od četiri desetljeća počele stvarati vojsku Blondie fanova. Današnja postava sastava uspjela je, uz pomoć dobro odabranih autora i glazbenika, oživjeti prošlost i dane slave i new wave ponosa te, na jedan način, napraviti album posvete samima sebi. I to dobar album koji je u dosadašnjem dijelu ove godine jedno od najugodnijih iznenađenja. Definitivno, »Pollinator« je njihov najbolji album i to tamo od još divnog »Eat to the Beat« iz 1979. godine. Blondie su još uvijek s nama.

Pomlađena postava

Uz trojku iz originalne postave – Debbie Harry, Chris Stein i Clem Burke – tu su još Leigh Foxx (bas), Matt Katz-Bohen (klavijature) te Tommy Kessler na gitari. Album s 52 minute glazbe producirao je John Congleton koji ima iskustva u radu s pjevačicama kao što su St. Vincent i Angel Olsen, a rad na ovom albumu svakako će mu pomoći u daljnjem stjecanju ugleda i značaj