Svoje višegodišnje bogato iskustvo na domaćoj rock sceni – ponajprije kao frontman grupe Quasarr – riječki glazbenik Boris Štok okrunio je u jesen ove godine sjajnim debitantskim albumom »Ispod kože« koji po svim odrednicama spada u red ponajboljih domaćih diskografskih ostvarenja objavljenih ove godine.

Sublimirajući svoje iskustvo s nedvojbenom nadarenošću, Štok je napravio album koji će biti drag svakom ljubitelju suvremenog rock zvuka, pogotovo onima kojima spoj elektronike i rock žestine nije ništa neobično, a uz to im je draga energija i ples. Naime, »Ispod kože« nudi baš to i to u obilatim količinama od 12 pjesama i gotovo šezdeset minuta glazbe u kojoj uz vrlo kvalitetnu produkciju svjedočimo i već znanom dojmljivom Štokovom melodramatičnom baritonu, pomalo mračnim tekstovima te glazbi koja usprkos slušljivosti i pitkosti nadilazi pop okvire približavajući se ne samo rocku, već i okvirima eksperimentalnog i art rocka šireći time žanrovske granice i obogaćujući prvi samostalni Štokov album.

Za koncertne nastupe

Većinu pjesama Štok gradi tako da mu je najčešće uvod synth podloga i elektronički ritam na kojeg se ubrzo »lijepe« gitare i bubanj što početno synth i electro okružje brzo pretvara u čvršći rock izraz koji dominira u većini pjesama koje su idealne za koncertne nastupe pri čemu ukupnim ozračjem zazivaju, od suvremenijih grupa Hrvatskoj drage Editorse, Interpol i Moloko, a od klasika legendarnog Bowieja ili pak sastave kao što su bili Ultravox, OMD, Human League, Joy Division, Depeche Mode.
Boris Štok
Od domaćih uzora tu su prije svih kultni riječki duo Denis & Denis čiji elektronički pristup glazbi Štok uspješno zaziva i nadograđuje i to najprije je diskretno naglašavajući u temi »Ruke« kojoj je uvod hommage čuvenom hitu grupe Denis & Denis »Ritam tvog kompjutera«, a vrhunac je nedvojbeno iznimno dobra obrada hita grupe Denis & Denis »Voli me još ovu noć« koji je Štok najprije u odnosu na original pretvorio u stihove izgovorene iz perspektive muškarca da bi potom u pažnje vrijednoj obradi klasičnu pop pjesmu pretvorio u nešto puno dublje i jače, mračnije i opojnije, gotovo pa caveovski moćnu baladu.

Pažnje vrijedan duet

Baš taj otklon od pop uzusa ono je što ovaj album na trenutke čini vrlo vrijednim, a uz spomenutu obradu u taj odjeljak pažnje vrijednih pjesama svakako spadaju »Tišina« te »Baby, Baby«. »Tišina« je snažna balada koja će biti koncertni favorit, a kroz mračne stihove može se tumačiti i kao težnja ka suicidalnosti što neizostavno vuče poredbe s kultnim Joy Division da bi kroz izvrsnu »Baby, Baby«, obradu pjesme Srđana Šapera iz beogradskih Idola, caveovski dodirnuo seks i smrt (ubojstvo) u najenergičnijoj i ritma prepunoj pjesmi albuma, također idealnoj za koncerte. Većina pjesama tematski je vezana uz ljubavnu tematiku pri čemu prevladavaju stihovi o međusobnoj ljubavnoj ovisnosti o čemu uz naslovnu synth popom obojenu govore i odlična uvodna »Tebi (Fragmenti«) koja ima elemenata stadionskog U2 ili Simple Minds rocka te »Dodiri« koja će se najviše dopasti ljubiteljima electro popa i klupskih plesnih prostora za koje je idealna. Slična joj je, bar u početku, »Ostani« koja uz molbu iz naslova u drugom dijelu pjesme prelazi u rock vožnju kojoj svjedočimo i u odličnoj »Ove misli«, pažnje vrijednom duetu s Yayom iz grupe Jinx u kojoj najčešće ponavljani stih »trajem samo kad si tu« određuje poruku i raspoloženje cijele pjesme.

Dobra odluka

Bolnijim stranama ljubavi Štok se okreće u rockerskim »Jeka« i »Kao mi« u kojoj je jasno kako je ljubav došla do kraja priče, a odlična već spomenuta »Ruke« uspješno kroz stihove govori o međusobnom nerazumijevanju koje, logično, vodi prema kraju veze – »Ne govori više, ovo nismo ja i ti«, poručuje Štok koji za kraj albuma odabire gotovo punih osam minuta dugu i po monogočemu eksperimentalnu (elektronika, zvukovi orijenta, utjecaj psihodelije, jazz dodiri…) »Pogledaj« čija na trenutke psihodelična glazba slijedi tekst »ne znam da li postojiš, ili je privid sve«, a realizirana je u suradnji sa grupom Chui.
Nedvojbeno, »Ispod kože« jako je dobar album i potvrda da je odluka Štoka da 2016. godine napusti Quasarr i krene u solo vode bila dobra i za njega i za hrvatsku rock scenu. Naime, očigledno je da Štok ima potencijala da postane u okvirima Hrvatske – i cijele ove regije – još jedan značajan rock soloizvođač s prostora Kvarnera.