Ime su uzeli po španjolskoj riječi za muda, dolaze iz Hrvatske, pjevaju na engleskom, a zvuče – svjetski, bar kad je riječ o stoner rocku i heavy metal zvuku, temeljnim obrascima kroz koje se izražavaju.

Ljubiteljima žestokog zvuka u Hrvatskoj i Europi Cojones su već znani po albumima »Sunrise« (2009) i »Bend to Transcend« (2012), a njihov treći studijski rad, album »Resonate« kojim su obilježili punih deset godina postojanja, već je dodatno učvrstio njihov i ugled značaj kao jedne od vrlo kvalitetnih svjetskih stoner rock grupa. Potvrđuje to svih osam pjesama ovog albuma, od uvodne »Providence« do završne, naslovne »Resonate« pri čemu baš svaka pjesma nudi oluju ritma i rifova te dovoljno melodioznu agresivnost u najboljoj tradiciji stoner rocka, bez obzira radi li se o vrlo brzom, brzom ili tek nešto manje brzom ritmu kojim Cojones četvorka zasipa slušatelje.

COJONES

Gitaristički udari, rifovi i solaže (Bojan Kocijan i Nenad Mandić) skladno se za ovu vrstu agresivnog rocka uklapaju u bučnu i sveprisutnu ritam sekciju (bas Gordan Tomić, bubnjevi Stanislav Muškinja) čemu se također usklađeno pridodaje i Kocijanov vokal.

Režeća gitara

Od osam pjesama njihovim fanovima znana je tema »Rocker« kojom govore o svom pristupu životu osmislivši pri tom zaista moćan i poletan rif koji će paliti na koncertima. Slične će reakcije izazvati i brza »Providence«, malčice sporija »Wait A While«, povremenim dodirima psihodelije obojena »Build a Home« te grunge zvuku i buci rocka devedesetih bliska »Origin of Fire« s porukom kako samo prava ljubav može očistiti duh.

Cojones

Kompleksniji pristup i složeniji izraz na ovom albumu nude dvije odlične pjesme koje svojim glazbenim ozračjem utemeljenim, između ostalog, i na srednjovjekovnoj glazbi, zazivaju duh grupe Black Sabbath i sličnih izvođača. Posebno se to odnosi na »Pilgrimage« u kojoj uvodne udaraljke i bubnjevi te pritajena režeća gitara stvaraju dojam nečeg opasnog, nepoznatog i misterioznog, što slijedi i tekst koji se može shvatiti kao svojevrsno hodočašće u potrazi za istinom, pogotovo duhovnom spoznajom. Da im je to bitno potvrđuje i izvrsna, ponajbolja na albumu, pjesma »Opium« koja se nakon dojmljivih rifova i motivirajućeg ritma nastavlja odličnim solažama koje na kraju pjesmu vode u pomalo psihodelični košmar što i odgovara tekstu pjesme kroz koji iščitavamo želju kako autor ne želi biti ničiji rob, ne želi nikakvu ovisnost i pri tome ne misli samo na opijate, već i duhovnu ovisnost, pripadnost bilo kojem pokretu, političkoj struji, stavu ili bilo čemu drugom.

Sitan vez

Za kraj Cojones nude naslovnu temu »Resonate«, za njih još jednu tipičnu žesticu o traženju sklada kojeg su na ovom odličnom stoner rock albumu uspjeli otkriti i postići. Uz spomenute glazbenike zasluge za to svakako pripadaju i producentskom dvojcu kojeg čine Pavle Miholjević i Jura Ferina koji su uz sudjelovanje članova banda sve to snimili u Pleasentville studijima, a svoj doprinos izgledu omota dali su ilustrator Stipan Tadić i dizajner Andro Giunio pri čemu treba reći da taj dio rada svakako dojmljivije djeluje u formatu LP-ija koji, za razliku od CD-a, daje puni smisao ilustratorskom i dizajnerskom »sitnom vezu« albuma »Resonate«.