Dražen Franolić, Kamenko Ćulap i Marko Jovanović predstavit će s nekoliko koncerata novi album »Put«, pažnje vrijednu zbirku instrumentala od kojih smo većinu ranije mogli čuti na albumima Franolića i Ćulapa, pločama »Bujrum«, »Česma«, a nove verzije obogaćene su usnom harmonikom Marka Jovanovića.

»Put« je svakako svojevrsni nastavak vrlo zanimljivog glazbenog puta Dražena Franolića, koji nakon dugogodišnjeg sviranja gitare prelazi početkom devedesetih godina prošlog stoljeća na orijentalne instrumente, posebno oud, arapsku lutnju i istočnjačke glazbene utjecaje objavivši do danas što sam, što u suradnji s mnogim drugim glazbenicima, trinaest studijskih i live albuma.

Novostvoreni trio

Posljednjih nekoliko godina u većoj je mjeri surađivao s Kamenkom Ćulapom koji svira udaraljke (bendir, tar, dombek, udu) i koji mu je najprije 2009. bio suradnik na albumu »Česma«, da bi potom 2013. snimili album »Bujrum«. Nedavno im se pridružio i njemački usni harmonikaš Marko Jovanović, a novostvoreni trio obrađuje kompozicije s područja arapskih zemalja, Turske, Balkana i Indije, odnosno stvara svoje kompozicije dodajući etno zvuku spomenutih područja i motive jazz i blues izraza. Naravno, motive i inspiraciju pronašli su ponajprije na svom Balkanu, a karakteristika njihova izraza nedvojbeno je i improvizacija što posebno dolazi do izražaja baš na koncertima zbog čega će predstavljanje »Puta« biti zanimljiv susret s mogućnostima improvizacije vezane uz mahom orijentalnu etno glazbu.

»Put« nudi deset pjesama i oko 48 minuta glazbe, od kojih će publici najvjerojatnije najzanimljivije biti obrade znanih bosanskih sevdalinki »Moj behare« i »Stade se cvijeće rosom kititi« koje u njihovoj izvedbi više od sevdaha imaju elemenata bluesa, čime se još jednom vrlo uspješno naglašava veza između ta dva glazbena izraza i potvrđuje naziv koji su još davno glazbeni kritičari dali sevdahu, nazvavši ga bosanski blues. Većina pjesama ipak je vezana uz glazbeno ozračje Dalekog istoka (»Jasmin«, »Sab-A’a«, »Bujrum«) ili Indije (»Kanjira«) pri čemu je temeljna karakteristika da raznovrsne žičane instrumente sjajno nadopunjuje ritam egzotičnih udaraljki na koji se sjajno uklapa usna harmonika koja vrlo često uspješno glumi zurle ili druge slične puhaćće instrumente. Franolić & Ćulap & Jovanović glazbenim su umijećem u stanju zvukovima predočiti naslove pjesama agresivnošću izvedbe (»Sablja«), prozračnošću i svježinom (»Vrelo«) ili pak tonovima koji upućuju na refleksivnost i meditativnost (»Put«, »Hum«).

Sfumato naslovnica

Za svaku pohvalu je i sfumato naslovnica koju je izradio Edvard Ćulap. Album je u cjelini lijepa instrumentalna zbirka raznovrsnih etno utjecaja i pažnje vrijednog umijeća sviranja, zbog čega je u stanju učiniti ono što prava glazba može – prenijeti nas u neke druge svjetove. Naravno, ne treba nimalo sumnjati da će isto to trojka napraviti i na koncertu na kojem će još jednom nastojati potvrditi svoju dugogodišnju fascinaciju istočnjačkim glazbalima i za nas egzotičnim svijetom Orijenta.

U subotu u Triblju, u nedjelju u Rijeci

Druženjem uz svirku, razgovor i vino u zagrebačkom Pločniku Trio Franolić Ćulap Jovanović danas u podne započet će seriju koncerata na kojima će uživo predstaviti album »Put«. U subotu nastupaju u Triblju, a u nedjelju će se predstaviti riječkoj publici na Botelu Marini. Početak koncerta je u 20 sati, a ulaz je slobodan uz »pay fair« opciju – posjetitelji mogu sami odlučiti je li to glazbeno iskustvo vrijedno plaćanja i koliko. U ponedjeljak će u sklopu zagrebačkog Nebo festivala održati radionicu i koncert, dok ih u srijedu očekuje nastup u ljubljanskom Prulčeku.