Teško je decidirano tvrditi da se ovdje radilo o izravnoj namjeri, ali nemoguće je u najnovijoj kolaboraciji legendarnog slovenskog kantautora Vlade Kreslina i gitarista Igora Leonardija sa senegalskim glazbenicima Cheikhom i Djibuom Guisseom ne vidjeti snažnu simboliku.

Dok Slovenija donosi jedan od najrigidnijih antiimigrantskih zakona u Europi, i dok se cijelim Starim kontinentom širi histeričan strah od izbjeglica i ljudi druge boje kože, najveći živući slovenski kantautor na novom albumu »Never Lose Your Soul« pokazuje kakva veličanstvena djela nastaju uslijed miješanja različitih kultura i glazbenih izričaja, u ovom slučaju prekmurskog melankoličnog bluesa, izvornog afričkog bluesa iz sjevernosenegalske regije Fouta Toro i američkog bluesa.

I ako se sjetimo da je upravo Kreslin u jeku hrvatsko-slovenske krize zbog granice u duetu sa svojim hrvatskim kantautorskim bratom Nenom Belanom snimio pjesmu »S Mure na more Jadransko«, prepjevavši svoju pjesmu »Z Goričkega v Piran« i promovirajući suradnju i prijateljstvo između dvaju susjednih naroda, onda ni Kreslinov najnoviji interkontinentalni pothvat ne može biti slučajan.

Kreslin, Leonardi i braća Guisse sreli su se slučajno u Ljubljani prije dvije godine, i u trenutku kada su zasvirali rođeno je novo glazbeno bratstvo. Iako bi netko mogao pomisliti da bi spoj europske panonske glazbene tradicije i afričkog bluesa mogao zvučati neprirodno, album »Never Lose Your Soul« dokazuje da je bogatstvo u prožimanju različitosti. Album donosi 12 pjesama, od kojih su neke nove verzije starih uspješnica pojedinih autora, kao i nekoliko posve novih skladbi, uz obradu blues standarda »Baby, please Don’t Go«.

Valja još reći da Kreslin, Leonardi i braća Guisse na nastupima uživo izvode i »The Bourgeois Blues«, antirasistički blues legendarnog američkog blues velikana Leadbellyja, jasno dajući do znanja o čemu je ovdje riječ. »Never Lose Your Soul«, da zaključimo, jedinstven je i nezaobilazan, djelo koje daje jedini ispravan odgovor na traume našeg vremena.