Ovo je glazba kakvu sada želim stvarati, rekao je komentirajući objavljivanje svog, novog – dvadeset i trećeg po redu – studijskog albuma iskusni britanski kantautor Graham Parker, znan ljubiteljima rock glazbe još iz novovalnih dana sredine sedamdesetih godina prošlog stoljeća kad je odličnim albumom »Howlin’ Wind« (1976.) svojom verzijom pub rocka bio među prvima koji su najavili punk i novovalnu energičnost i žestinu.

Novi album nazvan »Cloude Symbols« daleko je od te energičnosti i pitke žestine kakvu je nudio, primjerice, sjajan album »The Up Escalator« (1980.), ali je zato puno bliže onome što misli i osjeća danas 68-godišnji roker čiji je novi uradak puno nježnjiji, tiši i umjereniji od nezaboravne i raspjevane novovalne prošlosti.

Snimke iz prve

Razlozi su ne samo u Parkerovim godinama, već i u odabiru pratećih glazbenika. Naime, Parkera više ne prate dečki iz grupe Rumours s kojima je napravio prvih pet klasičnih albuma te potom pred šest godina obnovio suradnju s njima objavivši još dva albuma – »Three Choirds Good« (2012.) i »Mystery Glue« (2015.). Sad je tu novi sastav koji se zove Goldtops i u kojem je iz prethodnih Rumoursa zasvirao sjajni gitarist Martin Belmont, a ostali članovi su klavijaturist Geraint Watkins, basist Simon Edwards i bubnjar Roy Dodds. Ova ekipa stvara zvuk koji kao da dolazi iz noćnih klubova s vrhunskom laid back, soul i jazz glazbom na koju se idealno nadograđuje poznati hrapavi »svađalački« Parkerov vokal koji nas zasipa dobrim, najčešće duhovito ironičnim i sarkastičnim tekstovima.

Graham Parker

Zahvaljujući iskustvu i znanju spomenutih glazbenika većina albuma snimljena je »od prve«, dakle bez posebnih nasnimavanja, i to u Tooting Bec studijima u Londonu čiji je vlasnik Neil Brockbank producirao više od pola albuma te, na žalost, umro prije dovršetka pa je Parker upravo njemu posvetio cijeli album čiju je produkciju kraju priveo sam. Ako od Parkera već nije ostalo one nekadašnje žestine u izrazu, tekstovi su i dalje duhoviti i zanimljivi pa, primjerice, u »Ancient Past« govori o tome kako je sve što je bilo dio njegove mladosti danas pod navalom suvremene digitalne tehnologije izgleda kao daleka, daleka prošlost, ali to ne znači da je suvremeno doba informatike dobro jer nam često kroz ponuđene gotove informacije o svemu i svačemu uskraćuje vlastito spoznajno iskustvo. Prihvaćanje, ali i nezadovoljstvo tim suvremenim svijetom, uočljivo je i u divnoj ljubavnoj baladi »Is the Sun Out Anywhere« u kojoj se nakon gubitka ljubavi pita izlazi li sunce uopće negdje, a odgovor traži u vremenskoj prognozi na svom iPhoneu, pri čemu mu u oči upadaju samo simboli oblaka iz čega uobličava i naslov cijelog albuma.

Ljubavni trenuci

Ironični i samokritični Parker naslućuje se itekako i u kabaretskoj »Bathtub Gin« gdje ismijava sklonost alkoholu pjevajući o tome kako bez alkohola ne ide ni u kupaonicu, da bi u »Nothin’ From You« kroz veseli i razigrani plesni ritam utemeljen na country poskočicama progovorio o tipu koji ima love i na računu i u džepu, ali nema ženu koju voli pa mu novac ništa ne znači. No, onaj pravi Graham Parker još se bolje osjeti u čvrstim soulom određenoj »What Happens When Her Beauty Fades?« u kojoj oslikava lik lukave lijepe žene koja uspješno izvlači novac od muškarca s kojim živi, ali je pitanje što će s njom biti kad ljepota i mladost prođu. Kao i obično, Parker zna napisati i sasvim dobre ljubavne pjesme u koje na ovom albumu spadaju plesna »Every Saturday Nite« s pričom o još jednom osamljenom vikendu, »Dreamin’« sa stihovima koji govore kako o voljenoj sanja čak i kad sanja, puna nježnosti i tiha »Maida Hill«, kao i završna »Love Comes« s optimističnim zaključkom kako ljubav dolazi kad je najmanje očekuješ. No, možda najbolji ljubavni trenutak albuma je erotska »Brushes« koja ritmom i energijom podsjeća na Parkerove početke.

Definitivno, »Cloud Symbols« imaj temelje u rocku, ali to nije više čvrsti pub rock ili razigrani new wave, što je i logično jer je Parkeru danas punih 68. No, bez obzira na to, i ovaj album pruža dovoljno dokaza o vrijednostima glazbenika koji je bio idol i uzor kasnijim zvijezdama kao što su Elvis Costello, Paul Weller ili Joe Jackson.