Napokon su uspjeli! Sedmi studijski rad američkog sastava Kings of Leon, album »WALLS« osvojio je istodobno prva mjesta ljestvice najprodavanijh albuma u SAD-u i Engleskoj, ali i nizu drugih zemalja postavši njihov do sada po plasmanu na ljestvicama najuspješniji album.

Očigledno, rock sastav kojeg čine braća Followill i jedan njihov bliski rođak istog prezimena, našao je put do šireg slušateljstva što im vjerojatno neće moći oprostiti njihovi najstariji fanovi koji su ih zbog prva dva albuma »Youth & Young Manhood« iz 2003. i »Aha Shake Heartbreak« iz 2004. voljeli ponajprije kao čvrsti garage southern rock band.

No, vremenom su Followilli, možda i stoga to im je zavičaj Nashville, srce američke country glazbe, mijenjali i ublažavali svoj stil da bi se na ovom albumu ponajviše okrenuli gitarističkom rocku stvorivši pravi gitaristički zvučni zid koji u velikoj mjeri podsjeća na ostavštinu kultnih The Byrds, ali i americane sklone gitarama te glazbe kakvu su stvarali i stvaraju Bruce Springsteen, Tom Petty, čak i U2. Nedvojbeno, novim su albumom Kings of Leon puno bliži stadionima, arenama i programima rock radija no indie rocku, pogotovo onom garažnom.

Skladna cjelina

No, to ne znači da je »WALLS« loš album. Naprotiv, deset novih pjesama vrlo su skladna melodiozna cjelina koju slušati možete u bilo kojem trenutku, a pitkost i radiofoničnost osigurat će im dolazak i do onih slušatelja kojima je garage rock preagresivan i prebučan. Na svu sreću poveznica sa žestinom s kojom su u rock glazbu krenuli pred petnaest godina ipak nije nestala i osjeti se u čvrstom ritmu i najčešće brzom tempu većine pjesama. Dvije gitare, bas i bubanj zvuče moćno i uvjerljivo kao cijeli orkestar za što nedvojbene zasluge pripadaju i producentu Markus Dravsu koji je iskustva rada s brojnim hit rock izvođačima (Arcade Fire, Coldplay, Florence + the Machine) iskoristio i ovom prigodom usmjerivši »lavove« k melodizonosti zbog koje će mnogima ovaj album biti vrlo drag.

Naziv albuma »WALLS« akronim je za rečenicu »We Are Like Love Songs«, mada u istoimenoj završnoj pjesmi označava i zidove, što ta riječ bez akronimskog sadržaja u osnovi i znači. Ljubav i odnosi muškarca i žene u uspješnim ili neuspješnim vezama i dalje su glavna tematska okosnica stihova koje pišu braća Followill šaljući poruke kako u ljubavi, kao i u životu, nikad ne treba odustajati (»Reverend«), zahvaljujući na ljubavnoj sreći (»Find Me«) ili strahujući od poraza i gubitka ljubavi (»Over«, »WALLS«). Uz ljubav znaju progovoriti i o sebi kao svjetskim putnicima koji se ipak najradije vraćaju doma na ugao ulice svog gradića (»Around the World«), poručiti kako u životu treba koristiti svaki trenutak (»Waste a Moment«), posvetiti pjesmu umrlom prijatelju (»Muchacho«) ili pak kritizirati negativnosti današnjice (»Conversation Peace«).

Prštave gitare

Sve to južnjačka braća čine uz praštave gitare kojima čvrstu ritmičku podlogu stvaraju bas i bubanj, a povremene solaže i uspješni rifovi jasno pokazuju što je to Followille motiviralo da se okrenu rocku pa će i njihovi stari fanovi prihvatiti rockerski čvrstu »Conversation Piece«, razigrane »Waste a Moment«, »Find Me« i »Eyes on You«, te pogotovo himnično zanosne »Wild« i »Reverend«, a odlična, ujedno i najduža skladba albuma, pjesma »Over« s molbom da se ne prekine ljubav i zvuku U2 bliskim suodnosom gitara i basa, bit će veliki koncertni hit. Ne tako uobičajene tonove Kings of Leon nude u funk dodirima obojenoj »Around the World«, pod tex-mex i cha-cha utjecajima stvorenoj vrlo slušljivoj »Muchacho«, te sjajnoj završnoj power pop baladi »WALLS« koja će također biti koncertni hit. Sve u svemu, iako su Kings of Leon prešli put od garage rocka do highway rocka, i dalje su ostali zanimljivi.

Izdaja ili potvrda?

Grupu Kings of Leon u Nashvilleu su 2000. godine osnovali braća Caleb Followill (pjevač i ritam gitara), Nathan Followill (bubnjevi, prateći vokal) i Jared Followill (bas gitara), te njihov bratić Matthew Followill (gitara). U početku sviraju svoju garažnu verziju southern rocka i bluesa i uskoro postaju jedan od omiljenih indie i alt rock izvođača, pogotovo u Europi gdje su njihova prva tri albuma bila u top 5 najprodavanijih albuma mnogih zemalja. U domovini im to uspijeva trećim albumom »Because of the Times« (2007.) i singlovima »Sex on Fire«, »Use Somebody« i »Notion«. Od tog trenutka praktično imaju status svjetskih rock zvijezda kojeg potvrđuju albumima »Only by the Night« (2008.), »Come Around Sundown« (2010.) i »Mechanical Bull« (2013.), a »WALLS« će, iako će ga neki proglasiti i izdajom, taj status uvećati.