Na svoj prepoznatljiv način glazbom se na svom novom albumu nazvanom »Sailor« igraju Damir Martinović Mrle i Ivanka Mazurkijević, dokazani domaći glazbenici koji pod nazivom Mr. Lee & IvaneSky krajem ove godine zahtjevnijim ljubiteljima glazbe nude još jedan svoj dojmljiv uradak.

Njihovog je »mornara« nemoguće svrstati u bilo kakve žanrovske okvire jer njihovih dvanaest novih pjesama dodiruje obale najrazličlitijih stilova i glazbenih izraza svjedočeći prije svega o onoj iskonskoj vezi glazbenika koji na svijet oko sebe ponajprije odgovara – glazbom. I pri tom zaista nije bitno je li ona odsvirana gitarom, bubnjevima, udaraljkama, sintesajzerom ili je u izradi konačnog oblika skladbe sudjelovalo svemoćno računalo.

Dvanaest pjesama

Po vlastitim je riječima, sudeći bar po pratećem materijalu uz ovaj album, Mrle danima snimao »sveukupni zvuk grada Rijeke, sve ljude i njihove radnje, industriju, promet, gradsku vrevu«. Štoviše, »zvučnici« su svoje mjesto našli i u moru nakon čega je ispumpao morsku vodu i pretvorio je u sitne kapljice koje su pod utjecajem »zvuka grada« formirale oblik i novi prostor uzorkovan frekvencijom.

Uz identifikacijski zvuk nastala je i glazba, a na istaknutijem mjestu unutar nje postavljen je specifičan način pjevanja. Tekstualno je glazba i cijeli projekt »zvuka grada« definiran simbolom »mornara«, poručuje Mrle.

Taj je eksperiment donio 12 pjesama od kojih nekoliko njih itekako mogu proći na radijskim postajama i koncertima, a dio je za prosječnog slušatelja okrenut odviše eksperimentu i artističkom pristupu istraživanja glazbe.

Foto Romano Grozić

DAMIR MARTINOVIC MRLE I IVANKA MAZURKIJEVIC

Ovisnici o rock žestini koju Mrle godinama isporučuje kroz svoj kultni Let 3 na prvo će se slušanje zaljubiti u »My stubborn heart«, visokooktansku ritmičnu rock žesticu idealnu za ples, a tom obliku druženja s glazbom okrenute su i neke druge pjesme potpuno drugačijeg izraza, točnije elektroničkog i ambijentalnog.

Od gudača do elektronike

Takva je, primjerice, vrlo dojmljiva uvodna »Seagull« s lijepom kombinacijom dreampopa i elektronike, slična joj je radiofonijski pogođena »Alisa« kojoj će kod glazbenih radijskih urednika svakako pomoći i što je otpjevana na hrvatskom jeziku i uspješno upućuje poruku kako različitost ne mora značiti mržnju. Slušljiva je i većini prihvatljiva i »A Good Actor« u kojoj se akustika spaja s dodirima ambijentalne glazbe i psihodelije što u ovoj pjesmi baladičnog tona djeluje i zanimljivo i ugodno.

Takvih sličnih trenutaka još je malo na ovom nedvojbeno zanimljivom albumu koji ipak nije za široke mase. Primjerice, »Gundruk« kombinira a cappella uvod, udaraljke i eksperimentalni art pristup, a »Otporna« plovi iz uvodnog filmskog horror pristupa u electro koji na kraju prerasta u rock žestinu.

Foto Romano Grozić

»The Cat«, »Shut Up«, »Whales«, »Sailor«, »Meso« i »Giganti« primjer su eksperimentiranja sa zvukovima i različitim oblicima glazbe, od crkvenog zbora preko gudača klasičara do elektronike koja kao da pristiže iz mračnih dubina svemira. Sve to prate najrazličitiji zvukovi i elementi kaotičnosti koji svjedoče glazbenoj razigranosti i sklonosti istraživanju dvojca Mr. Lee i IvaneSky koji i ovim albumom potvrđuje progresivnost i inovativnost pri stvaranju glazbe.

Eminentni glazbeni gosti

Od gostujućih glazbenika na albumu se nalaze imena kao što su Massimo Savić na gitari (»Alisa«), Igor Pavlica na trubi (»Seagul«, »The Cat«), Vlado Simcich Vava na gitari (»A good actor«), a na pjesmama »Sailor« i »Gundruk« pridružilo im se i nekoliko eminentnih međunarodnih glazbenika i stručnjaka za zvuk: Emmanuel Ferazz (trombon), George Fisher (saksofoni, klarinet, basklarinet, flauta), Leo Clemens (violina), Alessandro Domenico Rocco (elektronika, theremin, gitara), Max Richter (pila s gudalom, gitara), Leo Henry Koch (perkusije), Sanja Fišter (perkusije), Mario Fišter (ton majstor) i Natasha Kadin (theremin i produkcija).

Mrletov eksperiment

Mrle je danima snimao »sveukupni zvuk grada Rijeke, sve ljude i njihove radnje, industriju, promet, gradsku vrevu«. »Zvučnici« su mjesto našli i u moru nakon čega je ispumpao morsku vodu i pretvorio je u sitne kapljice koje su pod utjecajem »zvuka grada« formirale oblik i novi prostor uzorkovan frekvencijom. Tekstualno je glazba i cijeli projekt »zvuka grada« definiran simbolom »mornara«