Evo poslastice za ljubitelje indie folka. Mt. Joy mladi su američki folk rock sastav kojeg su ljubitelji ove vrste glazbe uočili već 2016. godine po dva zanimljiva singla, a sad se pojavio i album koji je potvrdio sve dosadašnje dobre priče o njima.

Grupu su osnovali Matt Quinn i Sam Cooper, mladići iz Philadelphije koji zajedno sviraju još od srednjoškolskih dana, ali su se tek 2016. godine, nakon što je svaki od njih iza sebe već imao glazbenog iskustva, odlučili udružiti i oformili grupu Mt. Joy i to u trenutku dok su oba poslom živjela u Los Angelesu.
No, zato su za ime odabrali planinu iz svog zavičaja, planinu Mt. Joy koja se nalazi u Nacionalnom parku Valley Forge. Uz njih, dvoje sastav još čine i multiinstrumentalist Michael Byrnes, bubnjar Sotiris Eliopoulos, orguljaš Jackie Miclau te njihov prijatelj i producent Caleb Nelson.

Mt. Joy
Baš uz njegovu pomoć 2016. godine su napravili dva uspješna singla koji su ih predstavili kao uhu vrlo ugodnu kombinaciju folk rocka obojenog laganim blues, soul i country utjecajima. »Astrovan« je kao njihov prvi singl u prvih mjesec dana zaradio 2 milijuna streamova što i nije čudno jer je riječ o prekrasnoj i pozitivne energije prepunoj pjesmi u kojoj se kroz gitarističko poigravanje obrascima folka, soula i country dodira šalje poruka, ponajprije umjetnicima, kako uvijek treba ostati uz svoje snove i vjerovati da će netko prepoznati ljepotu koju mu nudiš kroz svoj rad. Prvi istup grupe jasno je pokazao ljepotu Quinnovog soul vokala te Cooperovo gitarističko umijeće, a sve to potom je potvrđeno u na drugom singlu, pjesmi »Sheep« koja kroz kombinaciju funky i country gitara te soul ozračje u srednje brzom ritmu jasno i direktno iznosi antirasističke stavove poručjući slušatelju da i sam zauzme takav stav jer još uvijek ima vremena za borbu protiv nejednakosti. Potom je prošle godine plasiran i treći singl, pjesma »Cardinal« s još jednom self help porukom o tome kako uvijek trebaš biti to što jesi i nikad se ne obazirati na osude i ogovaranja.

Mladenačke tjeskobe i zanose

Ove tri pjesme, uz deset potpuno novih, čine njihov debitantski album »Mt. Joy« koji je također naišao na vrlo pozitivan odjek kod ljubitelja indie folka. Matt Quinn kao tekstopisac u središte pažnje stavlja mladenačke tjeskobe i zanose iskreno govoreći o svemu te slijedeći pozitivan odnos prema životu pa čak i kad govori o lošim stvarima i problemima, uvijek naglašava kako postoji rješenje i izlaz. Od deset novih pjesama snagu prva tri singla koja su ih proslavila ima i uvodna »I’m Your Wreck« koja govori o pojedincu koji voli živjeti u svom svijetu, ali ga to ne čini ni nesretnim ni odbačenim jer, kaže u vrlo pjevnom refrenu poletnog rock ritma, u tom se svom svijetu kreće posvuda. Sjajna je, možda i najbolja na albumu, »Silver Lining« napisana kao reakcija na niz prošle godine zabilježenih smrti od predoziranja u Philadelphiji. Akustični početak kreće se potom prema bržem tempu s puno elemenata americane i osjetnim dodirom psihodelije, a taj način građenja kompozicije od nježnijeg početka do čvrstog nastavka i žestokog završetka tipična je i za većinu ostalih pjesama na ovom albumu pa tako i odličnu završnu ljubavnu »Younger Days«, odličnu himničnu stadionsku rock baladu s podlogom southern rock gitara.

Posveta Davidu Bowieu

Uz niz ovih pažnje vrijednih pjesama koje će im osigurati nove poklonike, Mt. Joy vrlo su dobri i u dvije jednostavne ljubavne balade – »Julia« je pravi filadelfijski soul s duhovitom pričom o konobarici koja mu se sviđa i zbog čijeg smijeha često zaboravi što je, u stvari, naručio. Slična joj je, ali poletnija i rocku bliža »Jenny Jenkins« koja propagira uživanje u životu i ljubavi, a u niz tih dobrih pjesama svakako treba svrstati i naslovnu »Mt. Joy« koja iznosi želju za slobodom i slavi ljepotu prirode pri čemu iz okvira početnog folka u drugom dijelu pjesme ide u smjeru indie rocka s puno gitara te spominjanje Ziggy Stardusta čime se odaje počast Davidu Bowieu. Mt. Joy su zanimljivi i u refleksivnim pjesmama poput »Dirty Love« u kojoj se pitaju što je u stvari ljubav, te u dilanovskoj »St. George« u kojoj govore o istinitosti i ispravnosti religije.

Nedvojbeno, Mt. Joy su za slušanje iznimno ugodan indie folk bend koji u svom stvaralaštvu njeguje puno retro elemenata kroz koje Quinn kao tekstopisac iskazuje stavove o sebi i svijetu u kojem živi trudeći se zauzeti pozitivan odnos prema životu. Zato će njihov debitantski album sigurno ući u krug ponajboljih albuma ove godine čime će se ostvariti najave ugledne neprofitne medijske NPR (National Public Radio) organizacije koja je početkom ove godine grupu Mt. Joy označila favoritom za najbolju novu grupu u 2018. godini.