Riječkoj grupi Nord sutra će biti objavljen debitantski album »Play Restart«. Izlazak prvijenca dečki će proslaviti sutra navečer na koncertu u riječkom River Pubu gdje će im se pridružiti i etno-folk sastav Svarica. Ako su, kako sami kažu, ime Nord (sjever) uzeli aludirajući na scenu kada je čovjek izgubljen i traži sjever kako bi pronašao svoj put, onda je nakon pojave debitantskog albuma »Play Restart« moguće reći da je grupa Nord pronašla svoj put, a da će ih na njemu slijediti ljubitelji žešćeg alter rock i metal zvuka, ne treba puno sumnjati.

Već po formiranju sastava 2013. godine, bilo je jasno da je riječ o grupi okrenutoj žestini jer su taj duh donijeli Mihael Prosen (bas i vokal), bivši pjevač međunarodno priznatog metal sastava Father, i Vedran Vučković, basist i gitarist nekadašnjeg sastava Unlogic Skill. Ovom po godinama iskusnom dvojcu pridružile su se mlade snage koje čine Tino Margan na bubnjevima i Ivan Jović na gitari, koje su taj pristup dodatno nadogradile pa je već po debitantskom video/singlu »Play Restart« jasno bilo da je riječ o čvrstom rocku, što je potom potvrdila i metalu bliska »Shadows« da bi aktualnim singlom »Killing Me, Killing You« zakucali i na vrata radijskih postaja, odnosno približili se široj publici kroz čvrsti pop rock.

Riječka niska

Sve te pjesme, uz šest potpuno novih, nalaze se na njihovom prvijencu koji pod nazivom »Play Restart« upotpunjava ove godine svake pažnje vrijednu nisku albuma riječkog rocka. Žestina dovoljno bliska metal i grunge obrascima, ali istodobno prihvatljivo slušljiva i toliko melodiozna da ne otjera ljubitelje rocka nesklone prevelikoj buci temeljna su odlika većine pjesama ovog albuma. Već prva pjesma »Lo-Hi« nagovještava za ovaj bend tipičan način građenja pjesme, a to znači da je uvod nježniji i sporiji, mahom uz gitare i ponekad klavijature po uzoru na prvake prog i heavy metal rocka s kraja šezdesetih i početka sedamdesetih, a nakon čega kreće agresija tipična za grunge ili suvremeni metal kakav je odlično svirao Father. Ta kombinacija u slučaju ove pjesme, kao i već znane »Play Restart«, odgovara i tekstovima tih pjesama koje govore o životnoj kombinaciji dobrih i loših stvari pri čemu se nikada ne treba predati, već uvijek pritisnuti dugme »Restart« i krenuti iznova, bilo da je riječ o ljubavi ili bilo čemu drugom.

Ira&John
»Running Man«, »Shadows« i »Remake« isječci su iz života suvremenog društva koje zaslužuje kritiku te ju i dobiva kroz žestoke rifove, ubitačan ritam i moćni vokal pri čemu je »Running Man« slika suvremenog svijeta koji se pretvorio u trčanje za svim, osim za pravim stvarima, »Shadows« je bučna posveta svim drugačijima, prezrenima i odbačenima zbog svoje orijentacije, izgleda ili nekonvencionalnih stavova, a vrlo dojmljiva »Remake« nosi jednu od najsnažnijih poruka albuma, posebno ovih prema suvremenom društvu krirtičkih pjesama, sugerirajući kako je krajnje vrijeme za potpunu promjenu i totalni remake želimo li promijeniti sadašnje kaotično i košmarno stanje.

Rokerska ljubav

Da na albumu bude i ljubavi, zaslužna je jedna od ponajboljih pjesama albuma, snažna »So Alive« posvećena djevojci koja samim svojim postojanjem čini živim svog partnera jer mu nudi razlog smislenosti postojanja.

Zanimljiva je i »Mexico« koja na čvrsti rokerski način govori o nježnim stvarima i želji da se od nesavršenosti svijeta pobjegne u mitski i rajski Meksiko. Po ozračju, pa i glazbenom izrazu, ovim je pravim metal love pjesmama, suprotna »Killing Me, Killing You« u kojoj Nord odstupaju od svoje metal žestine i stvaraju energičnu i poletnu pop rock pjesmu o neminovnosti kraja emocionalne veze dvoje ljudi koji se moraju rastati žele li opstati, a veliki doprinos Prosenu u ovoj pjesmi svojim glasom daje Eni Jurišić, riječka pjevačica znana po nastupima u glazbenom showu »The Voice«. Za kraj Nord ostavljaju »End«, dobru i zanimljivu piano minijaturu koja pokazuje kako žestina nije jedino što znaju.
Ukratko, »Play Restart« dobar je novi početak, album koji pokazuje da riječka četvorka Nord ima dovoljno tehničkog znanja i kreativnosti da osmisli, stvori i producira glazbu kakvu voli pri čemu je pozitivno što ih se teško može svrstati isključivo u jedan stilski žanr jer je u njihovoj glazbi zastupljeno puno toga što je u više od pola stoljeća gradilo glazbeni rock svemir.

Desant na Europu

Prve snimke za ovaj album napravljene su još u ljeto 2014. godine kad su u suradnji s producentom Matejem Zecom snimili pet pjesama. Potom su i sve ostale pjesme snimane u ovom sve poznatijem studiju pri čemu je Zec odigrao i ulogu koproducenta. Dizajn albuma osmislio je i realizirao hrvatski umjetnik Ivo Matić koji je dizajnirao apstraktne magnetne kompozicije kako bi vizualno što bolje dočarao jedinstveni zvuk benda. Uz Ginger Records koji brine o plasmanu na hrvatsko tržište, album će u Europi distribuirati ugledna Rough Trade etiketa što znači da će Nord preći i lokalne granice. To i zaslužuju.