Punih osam godina nakon što su prvi put pokušali oživjeti zamrlu karijeru, dečki iz američkog grunge, alt rock i hard rock sastava Stone Temple Pilots pokušavaju to opet, ali u bitno promijenjenim odnosima.

Naime, u tih osam godina umrla su čak dva (!) pjevača ovog bučne kalifornijske grupe pa novom pjevaču, a to je Jeff Gutt, najpoznatiji kao pobjednik američkog X-Factor TV showa, svakako nije lako, što zbog karizmatičnosti njegovih prethodnika, što zbog činjenica da je – očigledno – opasno biti pjevač grupe Stone Temple Pilots!

Loša sreća

Podsjetimo, prvi pokušaj oživljavanja karijere grupe koja je devedesetih bila sinonim za čvrsti rock koji je udarao s njihovih albuma »Core« (1992.), »Purple«, (1994.), »Tiny Music… Songs from the Vatican Gift Shop« (1996.), te »No. 4« (1999.) , dogodio se 2010. godine nakon što su se dvije godine ranije okupili nakon prekida rada 2003. godine. Povratak je naišao na solidan odjek, ali daleko od značaja i euforije koju su izazivali devedesetih pa je to dovelo do novih problema i definitivnog odlaska pjevača Scotta Weilanda, zaštitnog znaka grupe. Njega 2013. godine mijenja Chester Bennington iz grupe Linkin Park koji nastupa na turnejama s grupom, ali sreće i dalje nema. Štoviše, počinju tragedije – 3. prosinca 2015. godine od predoziranja umire Weiland, a 20. lipnja 2017. istu sudbinu doživljava i Bennington!

Mnogo je bilo onih koji su nakon Benningotonove smrti pomislili da je sve gotovo, ali s tim se nisu slagali braća DeLeo – Dean, gitara i Robert, bas te bubnjar Eric Kretz koji odlučuju nastaviti i novog pjevača nalaze u Jeffu Guttu s kojim rade novi album kojeg simbolički, ali pomalo i nespretno, iznova nazivaju »Stone Temple Pilots« kako bi i time pokazali kako je riječ o još jednom pokušaju oživljavanja rada grupe. Naravno, zadatak je bio na novom, sedmom po redu studijskom radu, ponuditi nešto staro i nešto novo kako bi vezali prošlost i sadašnjost, odnosno potvrdili kako su to i dalje Stone Temple Pilots, ali istodobno ikako je riječ o nečemu novom.

Stone Temple Pilots

S obzirom na ponuđenu glazbu taj je zadatak i ispunjen, a hoće li taj drugi povratak biti bolji od ne baš uspješnog prvog, tek će se vidjeti. Sudimo li po plasmanu na top listama, onda razloga za optimizam baš i nema – najbolje su prošli u SAD-u gdje su na Billboardovoj ljestvici došli do 24. mjesta, u Australiji do 34., u Kanadi do 36. mjesta, a u Engleskoj nisu ni ušli u sto najprodavanijih! No, te brojke u ovim novim diskografskim odnosima i nisu toliko važne. Pravi odgovor dat će ovogodišnja turneja koja će po broju prodanih karata pokazati postoji li još zanimanje za ovom četvorkom iz San Diega.

Ono nove što STP nude na sedmom studijskom albumu možda se neće dopasti tvrdokornim fanovima grupe za koje su Weiland i društvo prije svega bili i ostali grunge/hard rock band. No, to novo moglo bi se dopasti mlađima, pogotovo onima sklonijim nešto nežnijem izrazu. Naime, ljubavne balade »Thought She’d Be Mine« te »The Art of Letting Go« pravi su rock stadionski ziceri kojih se ne bi postidjeli ni Jon Bon Jovi ili Aerosmith što će svakako privući podosta publike, ali i podići kosu na glavi ortodoksnim ljubiteljima starih STP. Na tom su nježnijem tragu, iako nešto ritmom brže, »Finest Hour« te vrlo dobra završna »Red & Blues« koja se i savjetom o tome kako se iz kriza zbog ljubavnih boli treba izvlačiti beskonačnom bučnom rock zabavom i pićem uklapa u stadionski rock te će sigurno biti pri kraju set liste na predstojećoj turneji. No, s ove se četiri pjesme »piloti« ponekad čak i opasno približavaju power pop zvuku pa bi moglo biti onih koji će vikati »Izdaja!«.

Moćan i snažan glas

Ipak, ostalih osam pjesama u starom su dobrom grunge hard rock STP stilu i idealno dođu za izbacivanje energije pri čemu će ritmičnošću, melodizonošću i vrlo dobrim gitarističkim rifovima i solažama publici najdraže biti »Middle of Nowhere«, »Roll me Under«, »Never Enough«, »Good Shoes« i odlična »Meadow«. Te pjesme količinom energije zazivaju stare STP te potvrđuju kako je Jeff Gutt dobar pjevač čiji moćan i snažan glas – na trenutke vrlo sličan Weilandovom – odgovara stilu grupe koja i dalje kroz čvrsti hard rock uspješno plovi od melodioznosti tipične za osamdesete godine prošlog stoljeća do garažnih agresivnih utjecaja uobičajenih za generacije novog stoljeća. Sve u svemu novi album grupe Stone Temple Pilots ponajprije je čvrst i žestok grunge hard rock album koji može pomoći u oživljavanju karijere grupe, mada taj zadatak nije nimalo lagan o čemu jasno govore i slični primjeri iz rock povijest…