Da suvremenom svijetu i društvu treba nešto potpuno novo i drugačije poručuju gotovo sve pjesme beogradskog punk benda Švajzebiterlemon koji je svoj album “Iza naših zidova” objavio za zagrebački POV.

Kroz tek tridesetak minuta ritmične punk grmljavine nude se sjajne, bučne i čvrste gitare, rifovi i solaže, odnosno kombinacija starog i novog punka, sedamdesete i devedesete u amalgamu koji rađa novu punkersku energiju krajem druge polovine 21. stoljeća.

Potreba promjene

Potrebu promjene punkeri zazivaju već u uvodnoj “Zidovi” u kojoj kroz oluju gitarističkih i udara bubnjeva pjevaju kako „iza naših zidova imamo pitanja“, a maničnim ponavljanjem stiha “čekamo dolazak novoga svitanja” navješćuju nužnost preobrazbe da bi potom u mračnoj „O idolima“, u kojoj bas vodi igru u ritmički snažnom uvodnom dijelu nakon čega slijedi brzometno punk mitraljiranje, zatražili rušenja idola, i to nasiljem.

Taj ikonoklastični stav pretvara se u odličnoj „Jači“ u pravu pjesmu prevrata koja će svojim himničnim tonom biti idealna za zborno pjevanje i ples čemu posebno pridonosi ritam sekcija koju u slučaju ove pjesme vodi sjajni bubanj koji stvara idealnu podlogu za zborno pjevanje i poruku „Jači smo kao nikada pre“.

Unatoč nazivu i pojedinim stihovima i “Mrak”, agresivni ritmični punk, govori o napuštanju sadašnjeg svijeta i potrebi rađanja novog, a još je više tome okrenuta žestoka “Stvori me” sa stihovima “Sećam da ne postojim, hajde stvori me, baš mi to nedostaje”, da bi potom kroz jednu od ponajboljih pjesama albuma, temu “Kroz dim” koketirajući malo i s obrascima ska zvuka, nastavili svoju revolucionarnu filozofiju stihovima “Zid će biti srušen kad oči otvorim”.

Plamen punk žara

Nakon tri “revolucionarne” Šajzebiterlemon u predzadnjoj pjesmi albuma nude fantazmagorijsku noćnu moru kroz mučnu i mračnu “Metak” punu kaosa, disharmoničnih tonova i agresivnih a la Hedrix gitarističkih udara da bi potom u završnoj “Sneg”, ne tako žestokoj kao prethodne, opet dojmljivo kroz metaforički način izražavanja progovorili o nezadovoljstvu stvarnošću u kojoj djeca samo u snu mogu vidjeti sunce, a sve je to otpjevano uz povremenu pratnju dječjeg zbora, što pjesmi daje dodatnu vrijednost i emocionalnost.

Nedvojbeno, “Iza naših zidova” pravi je jednostavni punk album, moćan, direktan i ritmičan u svemu što je za ovu vrstu glazbe potrebno, od angažiranog i agresivnog teksta do isto takve glazbe. Šajzebiterlemon (kojeg li imena za grupu!) dovoljno uzbudljivi i energični da prenesu plamen punk žara svojoj generaciji, nadajmo se i onima koji nakon njih dolaze.