Veterani ne priznaju godine! Što se drugo može reći nakon što je 71-godišnji irski glazbeni čarobnjak Van Morrison ovih dana pod nazivom »Keep Me Singing« objavio svoj već trideset i šesti studijski album! Van the Man pjeva i dalje, a čini to maestralno kao i do sada pa će i ovaj album biti užitak za glazbene sladokusce, što već potvrđuju i top ljestvice jer je »Keep Me Singing« u Škotskoj treći, Engleskoj četvrti, SAD-u deveti… a stav publike dijeli i kritika koja s rijetkim izuzecima slavi još jedan doprinos keltskog barda svijetu suvremene glazbe.

Naravno, nije ovaj album remek-djelo kakvi su bili »Astral Weeks« ili »Moondance«, ali je bez imalo dvojbe riječ o još jednom sjajnoj zbirci stihova i nota u kojoj se, na tipični Van Morrison način, jazz sljubljuje sa soulom, bluesom i nizom drugih glazbenih izraza u nizu mahom sjetnih pjesama prepunih nostalgije i melankolije, ali ne i patetike.

Sudbinska povezanost

Što stari majstor želi novim albumom jasno je već iz naslova »Keep Me Singing« kojim nam poručuje da svirati i pjevati jednostavno – mora! Sličnu je poruku iznio i u prethodnom svom studijskom radu, 2012. godine objavljenom albumu »Born to Sing: No Plan B« (Rođen da pjeva: bez B plana), a isti je motiv pjevanja kao sudbine moguće pronaći i na prošle godine objavljenom odličnom albumu dueta s raznim izvođačima kojeg je nazvao »Duets: Re-working the Catalogue«. Tu sudbinsku povezanost s glazbom Van Morrison na ovom albumu potvrđuje ne samo dojmljivom naslovnom kojom nas uz spominjanje nekih uzora kao Sam Cooke vodi u društvu uličnih svirača kako bi naglasio potrebu za glazbom bilo ka i bilo gdje, već i nizom sjajnih »zemljopisinh« tema koje mu služe kako bi ispisao nove himne krajevima koje voli i koji su dio njegove prošlosti pa je tako »In Tiburon« posveta beat generaciji San Francisca, umjetnicima kakvi su bili Chet Baker ili Lenny Bruce koje i spominje, sjajna »Going Down to Bangor« vrckavi je blues podsjetnik na ljepote rodne Irske, dok razigrani završni instrumental »Caledonia Swing« u prvi plan stavlja gotovo sav keltski svijet oličen u njemu jako dragom nazivu Caledonia (sedamdesetih mu se prateći bend zvao Caledonia Soul Orchestra) kojim su Rimljani nazivali »gornje« krajeve Velike Britanije, Škotsku i Sjevernu Englesku.

Baladični trenuci

Već i u tim skladbama posvećenim glazbi očita je nota nostalgije koja je pak dominatna u baladičnim trenucima kakve nude ljubavne »Every Time I See A River«, »Out in the Cold Again« i »Let It Rhyme« te odlična »Memory Lane« u kojoj, bez obzira na svu sjetu, nema nimalo patetike pa je baš zbog toga i izvrsna. Ovim glavnim temama maestro Morrison dodaje i malčice religije (»Holly Guardian Angel«, »Share Your Love With Me«), nekoliko životnih poruka iskusnog čovjeka (»Look Behind the Hill« i »The Pen is Mighter than the Sword«) te trunčice gorčine zbog izgubljene ljubavi (»Too Late« ), a sve je to stalo u gotovo 57 minuta nove glazbe koju čini ukupno 13 pjesama od kojih je čak 12 potpuno novih, dok je jedina obrada odlična »Share Your Love With Me« koju je 1970. godine proslavila Aretha Franklin. Glazbeni svemir kojeg nam ovog puta Morrison nudi u uvodnoj »Let It Rhyme« je sjajna kombinacija soula i countryja da bi potom uživali u laid back jazzu »Every Time I See a River« i »Look Behind the Hill«, soul trenucima u »Keep Me Singing«, baladama koje kombiniraju soul, jazz i blues (»Out In the Cold Again«, »Memory Lane«, »In Tiburon«), bluesu (»The Pen Is Mightier Than the Sword«, »Going Down to Bangor«), gospelu pojačanom soulom i bluesom (»Share Your Love With Me«), latino gitarama u »Holy Guardian Angel«, odličnom doo wapp stilu (»Too Late«), odnosno razovrsnim glazbenim pravcima među kojima se osjeti i ska te swing u završnoj rasplesanoj »Caledonia Swing«.

Užitak

Sviračka kompetentnost, jednostavan lirski izraz i osjećaj uživanja u onom što se radi zrače iz ovog albuma. Nema tu inovacija i revolucionarnih otkrića, ali nisu ni potrebne kraj takvog majstora. Relaksirani i potpuno opušteni Van Morrison, unatoč godinama, uživa u ovome što radi i uspijeva nam prenijeti taj užitak pa i nije nego mu reći isto ono što je on nama poručio nazivom svog novog albuma – Keep on Singing!