Sea Star festival u Umagu donio je 164  milijuna kuna izravne koristi hrvatskoj ekonomiji u samo protekle tri godine, pokazalo je istraživanje konzultantske kuće Hotelis, specijalizirane za turizam i hotelijerstvo, napravljene za potrebe Turističke zajednice grada Umaga.

U istom periodu, ukupna vrijednost promocije festivala u organizaciji višestruko nagrađivanog EXIT tima, iznosi gotovo 100 milijuna kuna, fokusiranih velikim dijelom na brendiranje destinacije Umag, Istre i hrvatskog primorja. Iako analiza navodi da bi osim direktne, indirektna potrošnja uzrokovana Sea Starom mogla biti oko dodatnih 65 milijuna kuna, taj iznos ipak nije ubrojan, jer su za njegovo precizno izračunavanje potrebna dodatna istraživanja. U sveobuhvatnu analizu, osim Sea Star festivala, uključene su i glazbeno-sportske igre u Fažani, višednevni događaj kojim je EXIT tim u suradnji s engleskim partnerima u protekle dvije godine generirao oko 30.000 noćenja britanskih turista, i to u ranoj predsezoni u ožujku i travnju, kao i 23,8 milijuna kuna potrošnje lokalnoj ekonomiji!

Sea Star festival

Sea Star festival

U analizi je primjećeno i kako, usprkos tome što je Hrvatska postala destinacija s velikim brojem festivala, Sea Star u svibnju je i dalje jedini veliki glazbeni festival u predsezoni, točnije izvan udarnih datuma kada je obala već puna turista. Tako su ovaj festival, kao i Exitov projekt u Fažani u ožujku i travnju, jedni od rijetkih pozitivnih primjera koji podržavaju planove hrvatskog turizma za obogaćivanjem ponude van glavne sezone. A nakon što su festivali Outlook i Dimensions, osim novog termina usred sezone, za novu lokaciju odabrali Tisno kod Šibenika, kao jedini veliki muzički festival u Istri danas je ostao samo Sea Star.

 

A posjetitelji Sea Star festivala upravo su mladi; u prosjeku tipični posjetitelj ima 25,5 godina, dok je udio starijih od 35 oko 7%. U prosjeku je među posjetiteljima 58% zaposlenih, dok je udio visokoobrazovanih i studenata čak 68%. Motivacija za dolazak je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, muzički program kao kulturni, te na kraju i turistički kao prilika da se boravi na moru. Mnogi kao razlog navode lojalnost EXIT brendu, te povjerenju u organizaciju i kvaliteti događaja koji je službeno dio njegove velike, međunarodne festivalske porodice.

 

Komentari

komentara