Ri Rock festival je jedan od najdugovječnijih festivala u regiji koji nudi mladim nadama da pokažu što znaju te tako osvoje bogate nagrade i srca publike.

U 40 godina postojanja, na festivalu je nastupilo više od 650 bendova pa čak i velikih zvijezda čija je karijera započela baš na Ri Rocku. A 40. rođendan, Ri Rock će proslaviti baš kako i priliči značajnoj obljetnici – uz »more« žestoke svirke kako poznatih riječkih Ri Rock faca, tako i još neafirmiranih bendova. Četrdeseto izdanje donosi izmjenu koncepta i novitete. Prijavljeni bendovi dobit će priliku za nastup bez klasičnog koncertnog natjecanja i to uz podršku glazbenika koji su pridonijeli Ri Rock sceni kroz povijest. Festival zadržava esenciju demo festivala, ali kroz novi način odabira pobjednika i uz dodjelu nagrade Ri Rock Kipić.

Koncertni vrhunac

Jubilarno 40. izdanje Ri Rock festivala počinje u petak 7. prosinca u OKC-u Palach dodjelom nagrada Ri Rock Kipić i nastupima značajnih imena riječke scene – Denis & Denis, Termiti, Bajo svira Fit i Keops pod voditeljskom palicom Šajete koji će također i zasvirati uz svoj bend Yars. Drugog dana, u subotu 8.  prosinca pruža se prilika prijavljenim mladim bendovima – Zenoth, Fanaa, Media Effect, Mamut, Chronic Disease i Nelaay – nastupiti uz podršku bendova One Piece Puzzle, Mandrili i Iz@ Medošević i Borgie.
Veliko koncertno zatvaranje festivala bit će održano 14. i 15. prosinca u Pogonu kulture uz bendove Let 3, koji će izvoditi pjesme s prva dva albuma, Grč, Pankrti, Valter svira Parafe, Po’ Metra Crijeva te tri pobjednika ovogodišnjeg izdanja festivala.

Entuzijazam

O novoj koncepciji i kako su došli na ideju o nagradama Ri Rock kipić pitali smo Vinka Golembiowskog i Vanju Kauzlarića Liču iz udruge Ri Rock, organizatora festivala.
– Već par godina mozgam o tome da bi se nešto trebalo promijeniti i to slušajući ponajviše ljude koji su dio riječke scene. Veliki problem nam je bio što se Ri Rock festival pretvorio u nastupe mladih demo bendova, a ovi stariji bi nam rekli »ma nećemo se prijaviti jer je to za ove mlade«. Tako smo izgubili jedan velik dio scene, tojest cjelokupni opus demo bendova koji postoje u Rijeci. S ovim konceptom smo javnosti ukazali na veći broj bendova, onima koji su se trudili kroz godinu ili godine ponudili sudjelovanje u festivalu te vidljivost i prepoznatljivost, a nekima dokazali da se moraju više potruditi i ugledati na one koji su svoje slobodno vrijeme kompletno predali bendu. Uz to, koncept natjecanja sviranjem na bini je po nama stvar prošlosti i ne bi trebao biti glavni način dodjeljivanja priznanja. Neke stvari će se još mijenjati kako bi se bendovima ponudila još bolja podrška, kaže nam Golembiowski, dok Kauzlarić dodaje kako je to udruzi petnaesta godina organizacije festivala i sveukupno četrdeseta godina festivala, a okrugle godišnjice su uvijek dobre za promjene.

Ivica Tomić
Moglo bi se reći da je nagrada Ri Rock kipić podijeljena u tri segmenta: aktualna demo scena, potom neklasične glazbene kategorije, te počasne nagrade. Na taj način pokušava se valorizirati kako aktualnu demo scena tako i akteri koji su je učinili prepoznatljivima.
– Željeli smo nekako obuhvatiti  sve što je važno s naglaskom na prve tri najvažnije kategorije koje nose i bogate nagrade. Ideja je bila da nagradimo vrijedne demo bendove koji se cijelu godinu trude i rade, imaju probe, koncerte, turneje, snimaju albume i spotove. To nam se učinilo nekako poštenije nego da samo na temelju jedne svirke na kraju godine donosimo odluku tko je najbolji. Nažalost, imali smo premalo vremena za pripremu svega pa će ovo biti svojevrsna pilot verzija koju ćemo sljedećih godina sigurno unaprjeđivati, kaže nam Kauzlarić.

SERGEJ DRECHSLER
Iako financijska situacija nije bajna, entuzijazma ne manjka.
– Mi smo od javnih potreba u kulturi prošli na razini prijašnjih godina. Nama je kod tog novca uvijek veći problem predugo čekanje isplate nakon odrađenih programa, nego sama njegova količina. Da dobijemo 200 tisuća kuna ne znači nam ništa ako isplata ide te nakon jedne ili više godina. Mi ne možemo to odraditi sa svojim novcem jer ga nemamo, stoga bi nam više značilo da nam se odobri 20 ili 30 tisuća,  ali da ih dobijemo odmah i onda znamo na čemu smo. Ma entuzijazma nam  ne manjka iako stvarno ne znam od kuda ga više izvlačimo, vjerojatno nismo normalni, u šali će Kauzlarić.

 

Teška vremena

Dečke pitamo i kako bi ocijenili današnje stanje demo scene u Rijeci.
– U velikim smo raspravama što to znači demo scena. Nigdje na svijetu ne postoji pisano pravilo što je to demo scena i što je to demo bend, te kad bend postaje ili prestaje biti demo već samo što je to demo izdanje. Prema tome teško je reći kakvo je stanje demo scene. Osobno mislim da demo glazbe ima i na pretek i moram reći da je bolja nego ikad no podrška tim bendovima od strane publike je mala, ali vjerujem da nikad nije ni bila velika. Ljudi koji slušaju ovakvu glazbu i dolaze na koncerte i festivale, daju veliku podršku i to je poznato u cijelom svijetu. No sami bendovi se sada, u doba nove tehnologije, moraju puno više truditi i ne baviti se više samo sviranjem nego i promocijom, lobiranjem i tonom papirologije te vlastitim menadžmentom što jednom umjetniku nije lako, kazat će Golembiowski.

Kauzlarić će dodati da su ovo teška vremena za sve pa tako i za glazbu i za demo scenu.
– Bendovi moraju jako puno raditi i truditi se, biti kreativni i inovativni više nego ikad da bi iskočili iz mora bendova na internet prostranstvima i da bi na live nastupima imali svoju publiku, smatra.

 Marko Gracin
Golembiowski je uvjeren da festival i dalje ima i više nego vjernu publiku.
– Uvijek će biti ljudi koji podržavaju ovaj festival pa makar ga i kritizirali, ali ta kritika je znak da im je stalo i da je sve što stoji iza festivala nekome jako važno, nama ponajviše, kaže Golembiowski, dok Kauzlarić zaključuje:
– Odgovor ćemo dobiti 7. i 8. prosincu u Palachu, te 14. i 15. prosinca u Pogonu kulture. Mi se nadamo pozitivnom odgovoru!

Komentari

komentara