Oni: Dobar dan, mi imamo novu, pjesmu, spot, album, člana benda, pa ako biste napisali nešto o tome…

Ja: Dobar dan, nema problema, evo, poslat ću vam nekoliko pitanja, a vi mi pošaljite nekoliko fotki pa ćemo se dogovoriti.

Oni: Aha, super, može, ali nemamo baš fotki…

Ja: Nemate fotki? Kako to mislite – nemate fotki?! Pa ne možemo objaviti intervju bez fotografije benda…

Razgovor koji vodimo najmanje jednom tjednom, da se razumijemo, ne događa se samo s mladim bendovima, već i s mnogim puno iskusnijim izvođačima koji počesto zaboravljaju da u »opis posla«, što njih, što njihovih menadžera, spada i komunikacija s medijima. PR je zeznuta stvar i mnogima nije najvažniji na svijetu, ali predstavlja jednu od kockica koje čine mozaik dobrog i uspješnog benda. Nekoga možda nije briga što neki bend ima novog člana pa će objaviti fotku stare postave, nekome uopće nije bitno kakva je fotografija pa će objaviti poštansku markicu na kojoj se polovici članova ne vidi glava, a nama je stalo da javnost bude točno informirana pa inzistiramo na lijepim, velikim, atraktivnim fotografijama. Svi koji tek ulaze u svijet glazbe, ograničeni su sredstvima i iskustvom, PR-om se najčešće moraju baviti sami pa im sitnice poput fotki i press materijala u početku i ne padaju na pamet jer im je važnije i, svakako, zanimljivije posvetiti se onom što ih zapravo najviše zanima – glazbi.

No, iako se prosječnom neglazbeniku možda čini da je biti glazbenik i živjeti od glazbe nešto najjednostavnije na svijetu, svi oni kojima je to profesija dobro znaju da to nije »samo tako«. Nadasve zanimljiv i informativan uvid u sve aspekte života i posla glazbenika nedavno je na male ekrane donijela dokumentarna serija od deset epizoda »Profesija: glazbenik« nastala je u produkciji Hrvatske glazbene unije. Iako se prikazuje u pomalo nezahvalnom terminu subotom poslijepodne, nadam se da ima dobru gledanost jer je vrlo poučna, štoviše, trebala bi biti »obevezno štivo« svakome tko se želi upustiti u glazbeni biznis, pa i onima koji u njemu plivaju već dugi niz godina. Domaći glazbenici i njihovi suradnici u emisiji do sad su kroz vlastita iskustva progovarali o talentu, edukaciji, o tome kako nastaje glazbeno djelo, tko i kako sudjeluje u procesu stvaranja glazbe i važnosti menadžera, dok će u epizodama koje slijede biti riječi o glazbenicima zabavljačima, zdravstvenim problemima i rizicima kod glazbenika itd.

Kako funkcionira bend, svojem su »podmlatku« u sklopu Music Box glazbenih radionica otkrili i vrijedni članovi riječke Udruge Ri Rock koji rado dijele savjete mladim kolegama. Potaknuta upitima (budućih) mladih glazbenika ekipa iz Ri Rocka išla je i korak dalje pa je u ožujku organizirala Ri Rock Kliniku – radionicu za savjetovanje, korekciju, usmjeravanje i pomoć u radu s vlastitim bendom ili samostalnom karijerom glazbenika.

Najbitnije je puno vježbati i stvarati dobru glazbu – zaključeno je na prvom savjetovanju kojem su nazočili članovi mladih riječkih bendova, iskusni glazbenici i oni koji tek namjeravaju zaplivati glazbenim vodama. S obzirom na to da su polaznici radionice, iako ih nije bilo previše, te večeri voditeljima postavili mnoga pitanja vezana uz funkcioniranje benda, možemo zaključiti da mlade glazbenike zanima kako voditi bend, kako organizirati probe, gdje i kako pronaći suradnike i kako se promovirati na društvenim mrežama i komunicirati s medijima.

Da je bendovima pomoć dobrodošla, zaključila je i Metal Sanaz, jedna od navodno (naj)poznatijih metal novinarki na svijetu, pa je pokrenula PR kompaniju i internetsku stranicu kako bi pomogla bendovima u usponu da se medijski eksponiraju i probiju na tržište.

Kako bismo svima olakšali komunikaciju s medijima, organizatorima i, u krajnjem slučaju, slušateljima, mi vam nudimo kratki tečaj PR-a za (mlade) glazbenike i one koji će to tek postati.

Za početak, napišite biografiju benda. Kratku, jasnu i sažetu. Simpatične anegdote o tome u čijoj ste garaži došli na ideju osnivanja benda ostavite za neke veselije prigode poput nastupa ili intervjua.

Kad jednom složite biografiju, s vremena na vrijeme sjetite se ažurirati je. Svaki novi »moment« – novi album, nova pjesma, novi singl, novi član benda – zaslužuju naći se na službenim stranicama grupe.

Nakon toga, puno vježbajte, svirajte, učite, vježbajte, svirate i opet vježbajte. Budite uporni, složni, odgovorni i ozbiljni – organizatori, publika, mediji to će prepoznati.

I za kraj: pliz, pofotkajte se! Dajte da vas vidimo!

Komentari

komentara