Nastup PJ Harvey posljednjeg dana ovogodišnjeg, 11. INmusica bio je u većem dijelu nalik mračnom ritualnom obredu u kojemu je glazba talisman protiv nadolazeće apokalipse: od prvog trenutka kad je zakoračila na veliku pozornicu na Jarunu, sva u crnom, kao i njezin bend, dala je do znanja da ona nije ovdje da nam laska i da nas zabavi, nego da nam prenese zloguku viziju propasti svijeta koji poznajemo.

Julien Duval

Koncert je započeo moćnom pjesmom »Chain of Keys« s njezinog zadnjeg albuma koji je izvela u cjelosti. Trebalo je puno samopouzdanja i drskosti da u tolikoj mjeri zanemariš očekivanja publike, ali Polly Jean si to može priuštiti. »Tjera ona svoje«, rekla je neka žena iza mene, s jednakom dozom iritacije i opčinjenosti, činilo se. Jedna za drugom redale su se pjesme s albuma »The Hope Six Demolition Project«, izvedene apsolutno besprijekorno, a svaka od njih gurala nam je pod nos sliku čudovišnog licemjerja i velikih tragedija o kojima je lakše ne razmišljati previše – sliku gladne djece koja prose po ulicama u pjesmi »Dollar, dollar«, sliku rata i uništenja u pjesmi »Ministry of defence« koju je karizmatična PJ poantirala muklim biblijskim proročanstvom: »This is how the world will end!«
Malo tko je bio pripremljen na ovakav koncert, ogoljen do srži i bez kerefeka, čak i bez minimuma komunikacije s publikom. Između pjesama nije bilo ćaskanja, u jednom je trenutku samo rekla »Dobra večer« i »Hvala« na hrvatskom. Poljana ispred glavne pozornice bila je dupkom ispunjena, naravno, ipak je ovo bio koncert koji se tako željno iščekivao: PJ Harvey i Florence and The Machine istinske su favoritkinje ovogodišnjeg festivala. Ipak, u tijeku koncerta barem je trećina tronuto posjedala po travi i uživala u glazbi na način koji je drugačiji nego kod drugih izvođača.
Došao je kasnije red i na »Glorius Land«, »The Words That Maketh Murder« i »Let England Shake«, pa stari hitovi »Down By The Water«, »Perfect Day Elise« i remek-djelo »To Bring You My Love«.

Filip Bušić
Neuobičajeno rani termin pripao je Wilcu koji je u Zagrebu obožavan od mnogih, a nastupili su i The Kooks i, na kraju, Gustafi. Vrijeme je dobro služilo posjetitelje festivala, već tradicionalni potop nije se dogodio u ova tri dana, što je vjerojatno doprinijelo i obaranju rekorda posjećenosti: organizatori izvješćuju da je Jarun pohodilo 85 tisuća ljudi. U dogovoru s Gradom Zagrebom, popularna replika Teslinog tornja, u kojemu su se vrtjele projekcije o Tesli i Bowieju, ostat će trajno na jarunskom otoku divljine.

Komentari

komentara