Album »Gužva u Svemiru« grupe Doringo, drugi studijski rad ovog hrvatskog rock sastava (prvi je album »Infography« iz 2017.), najavljuje kako bi i ova godina na domaćim rock prostorima mogla biti zanimljiva.

Unatoč nazivu koji malčice asocira na kaos i eskapizam, album je ugodno i nepretenciozno instrumentalno rock ostvarenje koje kroz osam ponuđenih pjesama i tridesetak minuta glazbe nudi slušatelju ritmičnu, ponajprije gitarističku ugodu, vezanu uz različite glazbene žanrove, od surf rocka preko prog rock nijansi, pa do evidentnih world music okvira koji čak i određuju smisao albuma koji je Doringo ekipa zamislila i realizirala kao instrumentalnu šetnju različitim dijelovima našeg planeta, od Hrvatske i susjedne nam Slovenije, pa do daleke i pomalo mistične Kine.

Sve to učinila je tročlana ekipa koju čine čine Mihovil Jurdana (bas), Damir Mihaljević (bubanj) te Doringo (gitara, produkcija), alfa i omega grupe koja se i zove po njemu.

Prvo odredište slušatelju je rijeka Mrežnica budući da je uvodna pjesma »Mrežničko kolo«, vrlo dobri surf rock u kojem je za folk i world music elemente zadužen saksofon Maka Murtića, a uz surf rock i world music ljubitelji zvuka električne gitare prepoznat će u uzore kao što su Vlatko Stefanovski ili Mark Knopfler. U »Prividu zajedništva«, na kojoj gostuje Aldo Foško na bas klarinetu, izmiksani su raznovrsni stilovi pri čemu su funk zahvati i rifovi spojeni s klarinetom koji »prede« neku svoju folk/jazz priču.

Gužva u svemiru

Ozračje Orijenta

»Kineska Močvara« nosi u sebi, kako i naziv skladbe kaže, elemente Dalekog Istoka pri čemu je dojmljivo sviračko umijeće iznova realizirano uz blage dodire surf rocka pomiješanih sa znatno čvršćim dodirima hard rocka i psihodelije te, naravno, ozračja Orijenta. »Drabo Nuevo« izlet je na latino područje koji, logično, mami na ples i gibanje, a »Rimska Salata«, navodno inspirirana starim rimskim putevima po Velebitu, i uz novo gostovanje Alda Foška na klarinetu, nudi opet dobar crossover u kojem se jazz klarinet susreće s nizom drugih glazbenih izraza koji su skladno spojeni u cjelinu.

»Vrlika«, nazvana po poznatom mjestu u Dalmatinskoj zagori, uz snažnu bas liniju koja čini temelj cijele skladbe, dodiruje folk obale tog ruralnog dijela Hrvatske vežući ih i sa susjednom Bosnom, ali i još bližim Mediteranom pri čemu su itekako bitan doprinos cijeloj glazbenoj slici dali Lucija Stanojević (violina) i Orjen Riđanović na akustičnoj gitari.

»Enofazni Števec«, jasno je već iz naslova, vezan je uz susjednu nam Sloveniju, a priču o starinskom jednofaznom brojilu električne energije Doringo ekipa umotala je okvire progresivnog rocka koji ipak nadvladava odrednice bilo kakvog slovenskog folka, ali je zato iz završne vedre i ugodno razigrane »Blue House« jasno da se, bez obzira na engleski naziv, radi o Mediteranu, bolje reći Korčuli koja je bila inspiracija za divan završetak pažnje vrijednog sviračkog albuma.

Ugodna cjelina

Svih osam instrumentala snimljeno je u Slamasonik studiju te studiju SveMir u Zagrebu, a uz već spomenute glazbenike treba reći da su u izradi ili pri koncertnim nastupima pomagali i Krunoslav Kobeščak (udaraljke), Danijel Maoduš (akustična gitara), Franjo Stojaković (klarinet, saxofon) te Fran Krsto Šercar (udaraljke). Onima koji prate ovaj sastav poznato je kako su još 2018. godine kao singovi bile objavljene pjesme »Enofazni Števec« i »Vrlika«, a prošle godine kao singl i spot predstavljene su »Rimska salata« i »Kineska Močvara«. Objavljivanjem albuma sad je to postala jedna za slušanje ugodna cjelina koja sigurno može privući pažnju i izvan domaćih okvira

Biografija benda

Povijest sastava govori nam kako je priča počela 2006. godine osnutkom benda Šta ima? koji je kroz mnogobrojne postave (njih 8) isprofilirao zvuk i želje jednog od autora. Taj autor je Doringo, koji je i nazvao sastav po sebi nakon raspada matičnog benda. U formi trija koji čine Doringo (gitara), Mihovil Jurdana (bas) i Damir Mihaljević (bubanj) djeluju od 2016. godine. Prvi album »Infography« izlazi 2017. godine, a nakon njega nekoliko singlova te live snimaka, da bi konačno novi album »Gužva u Svemiru« izašao početkom 2020. godine.